روز سوم جشنواره تئاتر فجر چگونه می‌گذرد؟

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۰:۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۶۴۹۷۲
روز سوم جشنواره تئاتر فجر چگونه می‌گذرد؟
امروز شنبه، روز سوم سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ساعت ۱۰صبح با دو نمایش آف‌استیج "منزل به منزل" از فرانسه و "ریموت تهران" محصول کمپانی ریمینی پروتکل آغاز شده است که هرکدام تاکنون سه اجرا را پشت سر گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ نمایش هایی که روی صحنه میرود به شرح زیر است.

نمایش‌های صحنه‌ای

در بخش صحنه‌ای دو نمایش "مفیستو"ی مسعود دلخواه در تالار مولوی و "تنهایی پرهیاهو" تولید مشترک ایران و فرانسه به کارگردانی افشین غفاریان، در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، هر دو رٲس ساعت ۱۸، آخرین اجرای خود را در جشنواره خواهند داشت.

 

 نمایش مانوس که مشکلات ساکنان کمپ ایرانی‌ها در استرالیاست و زمستان سال گذشته اجرای موفقی را پشت سرگذاشت، امروز در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر، ساعت ۱۶:۳۰ اجرا می‌شود.

نمایش "سوپ بوقلمون" به کارگردانی سینا علی‌پور از بابلسر در تالار سایه این مجموعه اجرا می‌رود.

وحید رهبانی هم ساعت ۲۰:۳۰ با نمایش "هنر" در سالن چهارسوی تئاترشهر اجرا دارد.

سالن اصلی تئاترشهر امروز هم مانند روز گذشته میزبان اجرایی نخواهد بود.

ندا اعتمادی‌کیا، هنرمند آبادانی که سال‌هاست در عرصه تئاتر فعالیت می‌کند هم در تماشاخانه سنگلج، ساعت ۱۶ میزبان مخاطبان است.

"تولد غم‌انگیز پسر آهنی" به کارگردانی رامین سیاردشتی، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن انتظامی خانه هنرمندان و نمایش "اتاق ورونیکا" به کارگردانی حسین اکبرپور از مشهد در تالار حافظ، ساعت ۱۷ به صحنه می‌روند.

 

تمرین-اجرا

در بخش جدید جشنواره، با عنوان try out، مژگان خالقی از اصفهان، با تمرین-اجرای "تو مشغول مردن‌ات بودی" در تئاتر آفتاب واقع در چهارراه جهان کودک، در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ میزبان علاقمندان به مرحله پیش اجرا خواهد بود.

 

بخش خارج از صحنه

فرامرز قلیچ‌خانی ساعت ۱۲:۳۰ نمایش "فرار از زندان" را در ایوان انتظار میدان ولیعصر اجرا می‌کند.

"داد درد دارد" کاری از عبید رستمی از سنندج، "آیینه زندگی" فاروق حسن‌پور از مریوان، "چهارراه" گلرخ نفیسی، "موسیای آسیایی" کاری از حامد مهریزی‌زاده از یزد، به ترتیب از ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه تئاترشهر اجرا می‌شوند.

"ویروس" سعید خیراللهی از ایلام و "یک سوءتفاهم کوچک" اثر امیر رجب‌پور از رودسر به ترتیب از ساعت ۱۶ در محوطه خانه هنرمندان به اجرا درمی‌آیند.

عمارت روبرو هم با دو نمایش "نادیدنی" اثر بخش کاربردی جشنواره "نادیدنی یا هرطور شما دوست دارید" کاری از جعفر حجازی از ساعت ۱۵ و دو نمایش "بعد از اتفاق" کار پویان باقرزاده و "مرگ قطعی است" کاری از کشور آلمان به کارگردانی آیر کلر، به ترتیب از ساعت ۲۰:۳۰ میزبان علاقمندان به تئاتر خارج از صحنه است.

 

بخش فرااجرایی

ورکشاپ جاسم هیندی با موضوع "مفهوم و احمق" و ورکشاپ کمپانی فرانسوی پودینگ با عنوان "کارگاه فضای باز" امروز آخرین جلسه خود را برگزار می‌کنند. علاقمندان به شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند یا به سایت جشنواره به آدرس www.fitf.ir مراجعه کنید.

 

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،  به دبیری فرهاد مهندس‌پور، تا ۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

 

نظر شما