شب نهم جشنواره موسیقی فجر

بدرقه «گذر از اردیبهشت» در برج آزادی

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۰:۳۰:۳۷
کد خبر: ۶۶۴۹۹۶
بدرقه «گذر از اردیبهشت» در برج آزادی
‎در نهمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، گروه‌های موسیقی «گره» و «دال» در سالن برج آزادی روی صحنه رفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛در سانس نخست اجراهای شب نهم جشنواره در برج آزادی، گروه «گره» به روی صحنه آمد و کاوری از موسیقی‌های مطرح راک در دهه‌های گذشته را به شنونده‌های راک‌پسند خود تقدیم کرد.

‎گروه «گره» اولین گروهی بود که بلیت اجرایش در سالن برج آزادی به فروش رفت و رکورد 40 دقیقه‌ای را برای فروش بلیت اجرایش به جای گذاشت که با توجه به سبک متفاوت این گروه و این‌که آثار این گروه به زبان انگلیسی اجرا می‌شود، رکورد فوق‌العاده‌ای بود.

‎البته فروش بلیت‌های گروه «گره» در کمترین زمان ممکن در جشنواره موسیقی فجر اتفاق خیلی عجیبی نبود چون این گروه پیش از این نیز با استقبال بسیار خوبی رو به رو شده بود که تکرار این اتفاق نشانه محبوبیت بالای آنها در میان دوست‌داران موسیقی است.

‎این گروه آثاری از “متالیکا” و “آیرون میدن” را کاور کرد و هادی کیانی و شهروز گودرزی به عنوان خواننده‌های گروه نشان دادند که از سطح قابل قبولی برای اجرای کلام انگلیسی برخوردار هستند.

‎اجرای شب گذشته گروه «گره» به نوعی یادآور اجرای سال گذشته کنسرت “راک دِ پن” بود که در آن اجرا برای اولین بار موسیقی‌های خاطر‌ه‌انگیز راک توسط اشکان خطیبی و گروهش بازخوانی شد.

‎به جز هادی کیانی و شهروز گودرزی که خواننده‌های گروه گره هستند، عواملی همچون سهیل زرین کلک و آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک)، محمد نیک (گیتار بیس)، نوید رهبر (کیبورد) و بهزاد اشعاری (درامز) نیز به عنوان سایر اعضای گروه “گره” بر روی صحنه حاضر شده و هنرنمایی کردند.

‎بدرقه “گذر از اردیبهشت”

‎در سانس دوم اجراهای روز پنجشنبه نیز گروه موسیقی تلفیقی «دال» به سرپرستی شایان شکرابی به روی صحنه رفت و قطعاتی از آلبوم “گذر از اردیبهشت” را به همراه چند اثر جدید این گروه برای مخاطبان موسیقی تلفیقی اجرا کرد.

‎در این کنسرت که به نوعی کنسرت بدرقه آلبوم “گذر از اردیبهشت” بود و آخرین اجرای زنده این آلبوم محسوب می‌شد، قطعه “شبیه” یک رویا” برای اولین بار توسط امین هدایتی، خواننده گروه اجرا شد.

‎سایر قطعات کنسرت شبیه به رپرتوار اجراهای قبلی این گروه بود و عمدتاً از آثار آلبوم “گذر از اردیبهشت” بود که سال گذشته در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر هم از آن تقدیر به عمل آمد.

‎در این کنسرت شایان شکرآبی، امین هدایتی، یزدان بهمنی و میلاد سعدی به عنوان اعضای گروه “دال” بر روی صحنه هنرنمایی کردند.

‎این گروه مشغول تولید آلبوم جدید خود است که احتمالاً در سال 97 روانه بازار موسیقی می‌شود.

‎در شب پایانی اجراهای بخش تلفیقی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر نیز امشب مهیار علیزاده و گروه “کماکان” در مجموعه فرهنگی برج آزادی روی صحنه خواهند رفت.

 

نظر شما