برنا خبر می‌دهد:

موفقیت کاریکاتوریست ایرانی در جشنواره بین المللی طنز گالاریت ایتالیا

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۴:۳۹:۵۱
کد خبر: ۶۶۶۸۰۶
موفقیت کاریکاتوریست ایرانی در  جشنواره بین المللی طنز گالاریت ایتالیا
حمید قالیجاری کاریکاتوریست، کارتونیست و کارگردان انیمیشن، موفق به کسب جایزه منتخب بیست و سومین جشنواره بین المللی طنز گالاریت ایتالیا شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حمید قالیجاری کاریکاتوریست، کارتونیست و کارگردان انیمیشن، موفق به کسب جایزه منتخب بیست و سومین جشنواره بین المللی طنز گالاریت ایتالیا با موضوع « در جاده» شد.

حمید قالیجاری در گفتگو با خبرنگار برنا درباره طرح «در جاده» توضیح داد: این طرح را برای شرکت در جشنواره کارتون ایتالیا کشیدم که با موضوع (در جاده) در کشور ایتالیا برگزار شد. در این طرح، تولد و آفرینش انسان را سر آغاز وارد شدن به جاده زندگی نشان داده ام و همانطور که از طرح پیداست تشابه بند ناف نوزاد به مسیر جاده تشبیه شده است به این معنی که انسان از همان بدو تولد وارد این جاده می شود .

گفتنی است حمید قالیجاری، هنرمند انیماتور و کارتونیست کرمانشاهی، کارگردان انیمیشن و رئیس انجمن کاریکاتور کرمانشاه است. از سال 1376 تا به امروز موفق به کسب بیش از 50 رتبه‌ برتر هنری از جشنواره‌های بین‌المللی و داخلی از جمله جشنواره بین المللی کاریکاتور پیراسیکابای برزیل ٢٠١٦، جایزه ویژه وزارت فرهنگ ارمنستان در بخش کارتون، جشنواره خارجی کاریکاتور چهره در کشور چین، جشنواره توریسم ترکیه، جشنواره کنوکه هیست بلژیک، جشنواره محیط زیست چین و ... شده و آثارش در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی در شهرهای مختلفی به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما