با حضور معاون امور هنری وزیر ارشاد

افتتاحیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۲۱:۵۹:۵۷
کد خبر: ۶۶۶۹۹۶
افتتاحیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار شد
آیین افتتاحیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر سه شنبه 3 بهمن در فرهنگستان هنر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آئین افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، مجتبی آقایی دبیرکل جشنواره، هنرمندان و علاقمندان به عرصه هنرهای تجسمی سه شنبه ۳ بهمن ساعت ۱۸ در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

در ادامه این مراسم سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره، مجتبی آقایی دبیرکل دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و استاد محجوبی به عنوان پیشکسوت هنرهای تجسمی به برگزیدگان و حامیان دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش های مختلف از جمله انجمن تجسمی برتر، رایزنی فرهنگی برتر، رسانه برتر، رویداد تجسمی برتر، ناشر برتر، نگارخانه برتر و حامی هنرهای مردمی که به شرح زیر معرفی شده اند لوح تقدیر و تندیس زرین طوبی اهدا کردند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برتر

لوح تقدیر و تندیس زرین طوبی این جشنواره به احمد علیزاده مدیر کل ارشاد استان کرمان تعلق گرفت. این تندیس به پاس اینکه این اداره در سال جاری زمینه های قابل توجهی برای فعالیت های هنرهای تجسمی فراهم کرده و مشارکت و میزبانی در بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، تدوین کتب آثار موزه هنرهای مؤثر صنعتی کرمان و برگزاری نمایشگاه های تجسمی از جمله فعالیت های این اداره کل در سال جاری است.

انجمن تجسمی برتر

لوح تقدیر و تندیس طوبی زرین این جشنواره به نگار نادری پور رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران به عنوان حامی هنرهای تجسمی اهدا شد.
 
نادری پور بعد از دریافت لوح طوبی از همکاران خود در هیئت مدیره این جشنواره تشکر کرد و گفت: بدون حضور اعضاء هیئت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران از جمله آقایان یزدی، حقیقی و غنچه پور این موفقیت دست نیافتنی بود.

رایزنی فرهنگی برتر

محمدعلی کیانی رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و مدیر کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور تعلق گرفت. رایزنی سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان در زمانی که محمد علی کیانی مسئولیت داشته است فعالیت ها و نمایشگاه های متعددی در زمینه هنرهای تجسمی از جمله نمایشگاه خوشنویسی، عکس و نقاشی را در کشور بلغارستان برگزار کرد.

رسانه برتر

لوح تقدیر و تندیس زرین طوبی به الهام گوران خبرنگار شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اهدا شد. گفتنی است شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در اطلاع رسانی رویداد ها و نمایشگاه های هنرهای تجسمی فعالیت های مؤثر و مستمری داشته است.

رویداد تجسمی برتر

سالانه هنر معاصر پرسبوک به ندا درزی بنیانگذار پرسبوک سالانه هنر معاصر پرسبوک با رویکرد هنر معاصر برگزار می شود و هفتمین دوره این سالانه با محوریت و تمرکز تأثیر علم بر هنر و نیاز زیست محیطی با مطالعه کبوترخانه های اصفهان و با عنوان کبوتر دم آذر ماه امسال در 3 گالری از جمله بیان و صفوی اصفهان برگزار شده است.

ناشر برتر

انتشارات یساولی با مدیریت رضا یساولی جزو انتشارات برتر کشور است که با محوریت نشر کتب های هنری فعالیت می کند مجموعه های فراوانی به ویژه در زمینه هنرهای ایرانی را در قالب کتاب های با کیفیت منتشر می کند.

نگارخانه برتر

گالری ساربان به عنوان سجاد باغبان ماهر مدیر گالری ساربان به عنوان نگارخانه برتر این جشنواره لوح تقدیر و تندیس طوبی زرین را دریافت کرد.

حامی هنرهای مردمی

حسن واعظی به عنوان بنیانگذارطبقه ویژه هنرمندان تجسمی در بازار قائم هستند که با فراهم کردن فضای فروش آثار هنری که بیشتر مورد علاقه عموم مردم قرار دارد و متناسب با توان خرید آنها است زمینه و امکانی را برای گسترش هنرهای مردمی ایجاد کرده است.

در پایان مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره، مجتبی آقایی دبیرکل دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و تعدادی از اساتید هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی جمعی از اساتید و علاقمندان به این هنر افتتاح شد و از این نمایشگاه بازدید کردند.
گفتنی است جشنواره هنرهای تجسمی فجر در 2 بخش رقابتی و مدعو برگزار می شود که در بخش رقابتی ۸۸ اثر به نمایش در می آید. بخش مدعو این جشنواره شامل نمایش آثار گالری ها، هنرمندان استان ها و پروژه های هنری و آثار هنرمندان است که در موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته می شود. همچنین در این جشنواره نمایشگاه هایی برای مفاخر هنرهای تجسمی، بخش ملل و هنرمندانی که از جشنواره های بین الملل جوایزی کسب کرده اند، برنامه ریزی شده است.

دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، در محل موسسه فرهنگی و هنری صبا همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ و روزهای جمعه ۱۵ الی ۲۰ میزبان حضور مخاطبان است.

خبرنگار: سها راستاد
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز