یادداشتگزینه غلط به انتخاب درست رسید؛

رشیدپور جای مدیری را گرفت / «هفت» می‌تواند دوباره احیاء شود؟

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۱۰:۴۹:۵۷
کد خبر: ۶۷۰۱۵۰
رشیدپور جای مدیری را گرفت / «هفت» می‌تواند دوباره احیاء شود؟
رضا رشیدپور مجری برنامه سینمایی هفت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بالاخره بعد از گذشت چندین ماه از اعلام گزینه های متفاوت برای به عهده گرفتن اجرای برنامه تلویزیونی «هفت» در نهایت امروز در برخی ار رسانه ها اعلام شد که رضارشیدپور در جایگاه مجری به شبکه 3 و برنامه تلویزیونی «هفت» می رود.

در میان گزینه های مطرح شده پیش از این اسامی افرادی نظیر محمد رضا شهیدی فرد، مهدی کرم پور، رسول صدرعاملی، اکبر نبوی و چهره های دیگر اعلام شده بود که پس از خبرسازی های فراوان، قریب به 10 روز پیش، توسط برخی از مدیران شبکه 3 اعلام شد که مهران مدیری به برنامه «هفت» می رود و در ردای مجری ظاهر می شود.

خبری که کمی تعجب آور و عجیب بود چرا که پیش از این مهران مدیری سابقه اجرای چنین برنامه هایی را در کارنامه اش نداشت و از آنجایی که ما او را همیشه در قالب مجموعه ها و آثار طنز دیده ایم پرداختن به یک موضوع جدی در حوزه سینما و در بستر تلویزیون برای او اتفاقی عجیب به حساب می آمد. پس از اعلام این خبر از سوی رسانه های مختلف اهالی رسانه در یاداشت ها و مطالبی به این موضوع واکنش مثبتی نداشتند و معایب حضور این چهره تلویزیونی در این برنامه را اعلام کردند موضوعی که ما نیز به آن اشاره کردیم و در خبرگزاری برنا در قالب یک یادداشت آوردیم که مهران مدیری به خاطر فرم کاری اش و فراری بودن از حاشیه ها با همکاران خود وارد چلنج و نقد نمی‌‍شود بنابراین حضور در برنامه ای که نقد پایه اصلی آن است از سوی این چهره اتفاقی بود که در نهایت شکلی خنثی از آن ارائه می داد. موضوعی که کانال خبری سینما به شکلی دیگربه آن اشاره کرد و همان در مطلبی با این تیتر که شوخی «هفت» با سینمای ایران به این مسئله اشاره کرد که شاید مدیران تلویزیونی می خواهند به واسطه مهران مدیری با سینمای ایران شوخی کنند و از ادبیات طنز و کنایه آمیز او برای زیر سوال بردن خیلی از مواضع سینمایی استفاده کنند. در نهایت شاید علی اصغر پورمحمدی مدیریت شبکه 3 سیما انعطاف خود را نسبت به نقدهای رسانه ای نشان داد و با ارزیابی های اعمال شده اینطور صلاح دانست که مهران مدیری بر کرسی اجرای این برنامه ننشیند و به گزینه دیگری برسند.

طبیعتا در میان گزینه های اعلام شده رضا رشید پور در کنار محمد رضا شهیدی فرد دو  گزینه ی حرفه ای تر و جذاب تر از نظر مخاطب بودند که در نهایت این صندلی به رضا رشید پور رسید که نشان داده هم اطلاعات خوب سینمایی دارد و هم میتواند گفتگوهای چالشی و در عین حال منتقدانه ی مخاطب پسندی با چهره های سینمایی و تلویزیونی داشته باشد و این یکی از حسن های بزرگ این مجری تلویزیونی است که می تواند در برنامه ی «هفت» باعث اقبال مخاطب نسبت به این برنامه تلویزیونی باشد. برندی که بعد از جیرانی تقریبا احیاء نشد و شاید مخاطب عام زیادی نداشت اما حالا می توان انتظار داشت که عوام به سمت تماشای این برنامه ترغیب شوند و قطعا در این میان سعید پروینی تهیه کننده این برنامه هم می تواند از خلاقیت و خوش فکری جوانانه اش در تهیه و تولید  استفاده کند و برای پیشرفت این برنامه در کنار رشید پور اتفاق مثبتی را برای سینمای ایران رقم بزنند تا مخاطبان سینما افزایش پیدا کنند و هم مردم به دنبال کردن اتفاقات سینمایی رغبت نشان دهند و هم این برنامه بتواند به گیشه ی سینمای ایران در طول سال کمک شایان ذکری کند.

 

 


نویسنده: دنیا خمامی / دبیر فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز