گرانترین جایزه ادبی استرالیا برنده‌اش را شناخت

۱۳۹۶/۱۱/۱۳ - ۱۱:۲۶:۱۹
کد خبر: ۶۷۱۴۳۸
گرانترین جایزه ادبی استرالیا برنده‌اش را شناخت
«سارا کراسنوستین» 2 جایزه به ارزش ۱۲۵ هزار دلار را از مجموعه جوایز «ویکتورین پرمیِر» به خانه برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «گاردین» نوشت: «سارا کراسنوستین» نویسنده کتاب خاطرات «پاک‌کننده آسیب‌ها» موفق شد جایزه ادبیات «ویکتورین پرمیِر» (به ارزش ۱۰۰ هزار دلار) و جایزه ۲۵ هزار دلاری بخش ادبیات غیرداستانی این دوره را از آن خود کند.

جوایز ادبی «ویکتورین پرمیِر» که از سال ۱۹۸۵ آغاز به کار کرده، در این دوره هم همچون سال گذشته بدون حضور هیج نامزد و برنده مردی، آثار نویسندگان زن از نژادهای مختلف را مورد تقدیر قرار داد. برنده جایزه اصلی ۱۲۵ هزار دلار و دیگر برنده‌های ۲۵ هزار دلار برنده شدند. به برنده بخش مردمی هم جایزه‌ای دو هزار دلاری اعطا شد.

جایزه اصلی ادبیات «ویکتورین پرمیر» که عنوان گرانترین جایزه ادبی استرالیا را یدک می‌کشد، نصیب «پاک‌کننده آسیب‌ها: زندگی خارق‌العاده یک زن در دل مرگ، فساد و بدبختی» شد؛ کتابی که نویسنده آن چهار سال با زنی زجرکشیده و بیمار همراهی کرد تا بتواند خاطرات او را به ثبت برساند. «ساندرا پانک‌هرست» نام زنی مقاوم و سختی‌کشیده‌ای است که با بیماری ریوی و قلبی دست و پنجه نرم می‌کند و طی چهار سال گذشته خاطرات زندگی تلخ و مبارزات خود با مشکلات را در کنار کپسول اکسیژنش برای «کراسنوستین» روایت کرده است.

در بخش ادبیات داستانی این جوایز استرالیایی، «ملانی چنگ» نویسنده چینی ـ استرلیایی با مجموعه داستان «روز استرالیا» موفق به دریافت جایزه شد. «میشل لی» نویسنده نمایشنامه سیاسی «برنج» در بخش نمایشنامه و «بلا لی» در بخش شعر به عنوان برنده معرفی شدند.

«زندگی در خیابان امید» نوشته «دمت دیوارورن» برنده جایزه ادبیات نوجوان شد و جایزه بخش مردمی هم به «آلیسون ایوانز» نویسنده کتاب «آیدا» رسید. جایزه بخش دست‌نوشته چاپ نشده این دوره هم نصیب رمان «نظریه زوال» نوشته «کریستین وایت» شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز