قرعه «ببر طلایی» به نام جادوگر بینوه

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۱۰:۵۶:۵۶
کد خبر: ۶۷۱۸۶۲
قرعه «ببر طلایی» به نام جادوگر بینوه
چهل و هفتمین جشنواره فیلم «روتردام» هلند که امسال در چند بخش میزبان سینما و سینماگران ایرانی بود، برندگان خود را شناخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم چینی «جادوگر بینوه» به کارگردانی «کای ژانگ ژیه» از چین، موفق به کسب جایزه ببر طلایی بهترین فیلم بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم روتردام هلند را همراه با جایزه نقدی ۴۰ هزار دلاری از آن خود کرد.

داستان این فیلم درباره زنی است که پس از مجموعه‌ای از حوادث تلخ، جستجویی را درون یکی از جنگل‌های روستایی در چین آغاز می‌کند. این فیلم به سبب دیدگاه فمینیستی و همچنین پردازش شخصیت محوری و قدرتمند داستان که دوست ندارد یک قربانی باشد، مورد تمجید هیئت داوران جشنواره قرار گرفت.

جایزه ۱۰ هزار دلاری ویژه هیئت داوران به همراه جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره روتردام نیز به فیلم «گزارش‌هایی درباره سارا و سالم» ساخته «رامی آلایان» اختصاص یافت.

در بخش رقابتی "آینده روشن" جشنواره بین‌المللی روتردام هلند که اولین ساخته بلند سینمایی کارگردانان است و امسال فیلم سینمایی «سد معبر» ساخته محسن قرایی به نمایندگی از ایران نیز در آن به نمایش گذاشته شد در نهایت جایزه بهترین اثر به فیلم «Azougue Nazaré» ساخته «تیاگو ملو» تعلق یافت و فیلم «گناهکار» به کارگردانی «گوستاو مولر» نیز برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این بخش شد.

امسال علاوه بر فیلم «سد معبر»، سینمایی ایران حضور پررنگی در جشنواره فیلم روتردام داشت،‌ فیلم سینمایی «لِرد» ساخته محمد رسول‌اُف برنده جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه کن و «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند برنده دو جایزه از بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز، در بخش "صداها"ی جشنواره فیلم روتردام به روی پرده رفتندو در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی نام فیلم «بازی باد» ساخته پیمان قلم به چشم می‌خورد که به عنوان محصول آلمان در این بخش معرفی شده است. 

مریم تفکری سینماگر ایرانی نیز با دو فیلم کوتاه «زخم غایب» در بخش مسابقه کوتاه تایگر و «من گناهی پراحساس مرتکب شده‌ام» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه "آینده روشن" این جشنواره سینمایی حضور خواهد داشت. هر دو ساخته مریم تفکری به عنوان محصول مشترک سینمای ایران و انگلستان در سایت جشنواره فیلم روتردام معرفی شده‌اند.

فیلم «آیه‌های فراموشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی که محصول مشترک فرانسه، آلمان، هلند و شیلی است در بخش افق‌های جشنواره روتردام حضور داشته است.

چهل و هفتمین جشنواره فیلم رتردام از تاریخ ٤ تا ١٥ بهمن‌ماه (٢٤ ژانویه تا ٤ فوریه) در کشور هلند برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز