نائب رئیس دوم اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

مشکلات قانونی تاسیس «کافه‌کتاب» رفع می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۱:۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۷۲۴۵۵
مشکلات قانونی تاسیس «کافه‌کتاب» رفع می‌شود
مسعود پایدار با اشاره به تاثیر قابل توجه کافه‌کتاب در جلب نظر مخاطب و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت که اتحادیه با نظر کارشناسی با سازمان صنعت، معدن و تجارت بر تعیین مساحت حداقلی برای ایجاد کافه کتاب تاکید دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به نقل از ایبنا، مسعود پایدار، نائب رئیس دوم اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره الحاق رسته «کافه‌کتاب» به این اتحادیه عنوان کرد: چند سال گذشته اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با توجه به تجانس کتاب و دیگر محصولات فرهنگی، تلاش و فعالیتی را برای ایجاد رسته «کافه‌کتاب» انجام داد اما به نتیجه‌ای نرسید. برای تحقق این هدف موضوع الحاق رسته کافه‌کتاب‌ به اتحادیه ناشران در جلسه 140  اتحادیه ناشران و کتابفروشان مطرح شده است؛البته به نظر نمی‌رسد این موضوع در آینده نزدیک به نتیجه برسد.  

این فعال حوزه نشر با اشاره به فعالیت 6 رسته زیر نظر اتحادیه ناشران و کتابفروشان ادامه داد: بنا داریم رسته «کافه‌کتاب» را به‌عنوان رسته هفتم، بعد از تصویب آیین‌نامه در سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد کنیم. موضوع کافه‌کتاب شامل دو مقوله کتابفروشی و کافه است؛ به‌عنوان مثال فروشندگان الکترونیکی انواع کالا در اتحادیه مستقلی عضو هستند اما فروشگاه الکترونیکی کتاب زیر نظر اتحادیه ناشران و کتابفروشان فعالیت می‌کند.

پایدار درباره برخی مشکلات برای ناشران و کتابفروشانی که طی یک دهه گذشته به تاسیس کافه‌کتاب در تهران اقدام کرده‌‌اند ادامه داد: به نظر می‌رسد که با تصویب آیین‌‌نامه برخی مشکلات قانونی که پیش از این وجود داشت برطرف شود.

 این عضو انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی درباره تهدید کافه‌کتاب‌ها برای کتابفروشی‌های کوچک گفت: انجام دو فعالیت؛ یعنی اداره مکانی مانند کافه‌کتاب که شامل کتابفروشی و محل تفریح و استراحت به نظر می‌رسد، باید در مساحتی کارشناسی شده ایجاد شود. تعیین این مساحت و حداقل متراژ لازم، با دیدگاه اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت بسیار مهم است.

نائب رئیس دوم اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره تاثیر کافه‌کتاب در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانیس ادامه داد: ایجاد کافه‌کتاب در میزان فروش کتاب عامل موثری است. ضمن اینکه هرچه مساحت کتابفروشی و امکانات آن بیشتر باشد، شاهد حضور بیشتر مخاطب هستیم و به‌عبارت دیگر گردش در فضای بزرگ زمینه کشف علاقه و تقویت ارتباط بین مخاطب، کتاب نویسنده و مولف و مترجم را ایجاد می‌کند.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز