از سوی نشر جهان کتاب؛

کتابی درباره ایران و ۲ کتاب دیگر منتشر شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۰:۵۰:۰۲
کد خبر: ۶۷۳۵۴۰
کتابی درباره ایران و ۲ کتاب دیگر منتشر شد
ترجمه کتاب‌های «قتل عمد؟» و «بیدرمَن و آتش‌افروزان» به همراه کتاب «ایرانی بودن و ایرانی بهتری شدن» منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کتاب «قتل عمد؟» نوشته فردریک دار با ترجمه عباس آگاهی از مجموعه «نقاب» در ۱۶۰ صفحه باشمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان در نشر جهان کتاب عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: از چهار سال پیش، برنار به دوست ثروتمندش استفان بدهکار بود. بدهی او بابت وام‌هایی که گرفته بود و بهره و جریمه دیرکردشان رقم چشمگیری می‌شد. استفان رفتار پرتفرعنی داشت و او را به خاطر بی‌کفایتی و شکست پیاپی در کار و زندگی‌اش تحقیر می‌کرد.

برنار مصمم بود که به هر قیمت به این وضعیت پایان دهد. او می‌خواست از  مرزهای محقر زندگی‌ سرکوب‌شده‌اش گامی فراتر بگذارد. پس دست‌ به کار دسیسه‌ای شیطانی شد...

57633705

همچنین نمایش‌نامه «بیدرمَن و آتش‌افروزان» نوشته ماکس فریش با ترجمه قاسم شفیع نورمحمدی در ۱۰۲ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه وقیمت ۱۰ هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار شده است.

 

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: اندیشه اولیه نگارش «بیدرمن و آتش‌افروزان» به حوادث سال‌های پس از جنگ جهانی دوم در چک‌اسلواکی و سقوط دولت ائتلافی ادوارد بِنِش بازمی‌گردد. اما این نمایش‌نامه همچنین تمثیلی است از به قدرت رسیدن فاشیست‌ها در آلمان. هرچند که خطر تندوری آدولف هیتلر و حزب نازی برای اغلب شهروندان و سیاستمداران آلمان محسوس بود، اما بسیاری از آن‌ها - چون بیدرمن در این نوشته - مقاومتی از خود نشان ندادند.

از این رو بیدرمن به تعبیری بازتاب خوش‌باوری، راحت‌طلبی، بزدلی و یا عدم درایت بخش بزرگی از مردم آلمان بود که فعالانه یا با انفعال خود، پای‌گیری و سرانجام  به قدرت رسیدن حزب نازی آلمان و جنگ جهانی دوم را میسر ساختند.

57633694

دیگر کتاب چاپ‌شده در نشر جهان کتاب «ایرانی بودن و ایرانی بهتری شدن» نوشته مهران افشاری است که در ۲۹۶ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: به راستی ما مردمی که در سرزمینی به نام ایران زندگی می‌کنیم، کیستیم؟ چه ویژگی‌هایی داریم که ما را از میلیون‌ها انسان دیگری که بر پهنای زمین می‌زیند، متمایز می‌کند؟ جوان ایرانی کیست؟ چه شخصیت و هویتی دارد که مثلا جوان مصری یا سوری یا هندی ندارد؟

در یکصدسال اخیر برخی از ادیبان و فرهیختگان ایرانی که صاحب قلم بوده و فارسی را درست و رسا و زیبا می‌نوشته‌اند و با فرهنگ غرب هم خوب آشنایی داشته‌اند، درباره این‌که هویت ایرانی چیست، ما مردم ایران چه خصوصیات اخلاقی و رفتاری داریم که بعضا پسندیده نیست و باید اصلاح شود، و راه سعادت ایران و ایرانی چیست، مقاله‌هایی خواندنی نوشته‌اند که امروزه برای ایرانیان بسیار آموزنده است. خواندن این مقاله‌ها و سپس اندیشیدن درباره آن‌ها ایرانیان را یاری می‌رساند تا بدانند هویت ایرانی و شاخصه‌های ایرانی بودن چیست و فرهنگ ایران چه ویژگی‌هایی دارد و چه کار باید کرد تا فرهنگ ما پیشرفت کند و کشوری مترقی و مردمی سعادتمند داشته باشیم.

57633707

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز