شصت و هشتمین جشنواره برلین؛

خرس طلای افتخاری برلین برای «ویلم دفو»

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۰:۰۰:۰۲
کد خبر: ۶۷۴۰۳۰
خرس طلای افتخاری برلین برای «ویلم دفو»
مسئولان برگزاری جشنواره برلین از اعطای جایزه افتخاری خرس طلایی این رویداد سینمایی به «ویلم دفو» بازیگر آمریکایی خبر دادند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ به نقل از سایت رسمی جشنواره برلین، این بازیگر ۶۲ ساله آمریکایی که پیش از این دو بار با فیلم‌های «جوخه» (۱۹۸۶) و «سایه خون‌آشام» (۲۰۰۰) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده، امسال نیز برای سومین بار با بازی در فیلم «پروژه فلوریدا» شانس خود را برای کسب جایزه اسکار بازیگری می‌آزماید.

«دفو» جایزه خرس طلای افتخاری شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم برلین را به پاس یک عمر فعالیت سینمایی دریافت خواهد کرد که با نمایش مجموعه آثار منتخب فیلم‌هایی با نقش‌آفرینی وی در جشنواره همراه خواهد بود.

این بازیگر مطرح تاکنون در بیش از ۱۰۰ پروژه سینمایی به عنوان بازیگر حضور داشته و همواره یکی از چهره‌های محبوب جشنواره برلین بوده است. وی در سال ۲۰۰۷ یکی از اعضای هیئت داورن بخش رقابتی جشنواره فیلم برلین بود.

«ضدمسیح» ساخته «لارس فون تریه»، «اتوفوکس» به کارگردانی «پل شرادر»، «شکارچی» ساخته «دنیل نتیم»،‌ «آخرین وسوسه مسیح» ساخته «مارتین اسکورسیزی»، «زندگی در آب با استیو زیسو» ساخته «وس اندرسون»،‌ «می‌سی‌سی‌پی در آتش» به کارگردانی «آلن پارکر»، «پازولینی» اثر «آبل فرارا»، «پلیتون» ساخته «الیور استون»،‌ «سایه خون‌آشام» از «الیاس مرهینگه» و «زندگی و مرگ در لس‌آنجلس» به کارگردانی «ویلیام فردکین» مجموعه‌ای از ۱۰ فیلم با نقش‌آفرینی «ویلم دفو» هستند که امسال به عنوان بخشی از برنامه بزرگداشت این بازیگر درجشنواره برلین به روی پرده می‌روند.

شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در آلمان برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز