پدرام پاک آئین در گفتگو با برنا خبر داد

«مسئولیت مدنی رسانه» اثری مرجع در حقوق مطبوعات

۱۳۹۶/۱۱/۲۰ - ۱۳:۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۷۴۹۶۲
«مسئولیت مدنی رسانه» اثری مرجع در حقوق مطبوعات
پدرام پاک آئین نویسنده، شاعر، مدرس حقوق ارتباطات، مدیر کل پیشین مطبوعات و خبرگزاری ‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فعلی اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این روزها در حال نوشتن کتاب «مسئولیت مدنی رسانه» است؛ کتابی که می تواند یک اثر حقوقی مرجع برای علاقه مندان به حقوق مطبوعات باشد. همچنین در سال جاری امجموعه اشعار پاک آیین با نام «دیدار» به چاپ می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پدرام پاک آئین نویسنده، شاعر، مدیر کل پیشین  مطبوعات و خبرگزاری ‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فعلی اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام از تازه ترین فعالیت خود خبر داد و گفت: حدود 3 سال است که مشغول نوشتن کتاب «مسئولیت مدنی رسانه» هستم؛ نگارش این اثر رو به اتمام است و این کتاب در حوزه حقوق مدنی تعریف می شود.

پاک آئین ادامه داد: با توجه به اینکه رشته تحصیلی ام حقوق خصوصی است، این اثر را که کمتر در این موضوع آثاری نگاشته شده، تألیف کرده ام. این کتاب می تواند به عنوان اثری مرجع برای علاقه مندان حقوق مطبوعات، دانشجویان حقوق  و افرادی که در حوزه روزنامه نگاری یا رسانه داری فعالیت می کنند، مورد استناد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم حقوق ارتباطات، مسئولیت مدنی است، عنوان کرد: دفاع از حقوق رسانه ها و مخاطبان آنها اقتضا دارد که مسئولیت مدنی رسانه ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد و اگر قصور و تقصیر خبرنگاران و یا مدیران رسانه ای در سوژه یابی و انتشار مطالب باعث نتیجه ای ناخواسته شود و خساراتی را به بار آورد، باید مکانیزم هایی برای جبران این خسارات از حیث حقوقی پیش بینی شود که موضوع کتاب به همین بحث اختصاص دارد.

عضو هیأت علمی دانشکده خبر با اشاره به ویژگی های کتاب «مسئولیت مدنی رسانه» بیان کرد: در این کتاب به مفهوم «تقصیر»در مسئولیت مدنی رسانه ها با نگاهی جدید و تحول گرایانه پرداخته شده است؛ به خصوص که مفهوم تقصیر هم مثل سایر پدیده های اجتماعی در حال تبدیل و دگر گونی است و عوامل عرفی و اجتماعی در این تغییر نقش دارند.

این شاعر همچنین از انتشار مجموعه شعر جدید خود خبر داد و گفت: «یک مجموعه شعر به اسم «دیدار» که از سروده های پراکنده ام گردآوری شده در سال جدید چاپ می شود و احتمال دارد همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در سال آینده منتشر شود.

 

گفتگو: سها راستاد

 

نظر شما