به کارگردانی محمد صادق جعفری؛

مستند «بافندگان خیال» به ۳ جشنواره جهانی راه پیدا کرد

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۱:۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۷۸۲۳۴
مستند «بافندگان خیال» به ۳ جشنواره جهانی راه پیدا کرد
فیلم مستند «بافندگان خیال» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سید محمدصادق جعفری به سه جشنواره جهانی در کشورهای لبنان و آمریکا راه پیدا کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم مستند «بافندگان خیال» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سید محمدصادق جعفری طی روزهای ۲۲ تا ۲۷ اسفند ۹۶ در دومین دوره جشنواره فیلم‌های زنان بیروت لبنان به نمایش درمی‌آید. در این جشنواره ۵۰ فیلم مستند با موضوع زنان از کشورهای ایران، اسپانیا، فلسطین، مصر، فرانسه، بلژیک و مراکش روی پرده می‌رود.

«بافندگان خیال» منتخب ۲ جشنواره آمریکایی نیز هست. این فیلم ابتدا در پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های اجتماعی نیویورک به نمایش درمی‌آید که زمان برپایی این جشنواره ۱۶ تا ۲۲ مارس ۲۰۱۸ مصادف با ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۲ فروردین ۹۷ است. در این رویداد که در شهر نیویورک برگزار می‌شود، ۲۰ فیلم از کشورهای مختلف دنیا شرکت دارند.

این فیلم سپس در دهمین دوره جشنواره فیلم «ترنتون» نیز روی پرده می‌رود که طی روزهای دوم تا پنجم فروردین ۹۷ در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار می شود. در این جشنواره ۵۳ فیلم از ۱۶ کشور دنیا حضور دارند.

مستند «بافندگان خیال» ضمن نامزدی در دومین دوره‌ جوایز فیلم‌های صنعتی و اجتماعی ایتالیا و دومین دوره جایزه مستقل سینمای کودک و نوجوان WOLVES لیتوانی، برنده جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره موندنس (‌Moondance‌) آمریکا، جایزه بهترین فیلم مستند خارجی زبان جشنواره «کاردیف» ولز و جایزه بهترین مستند جشنواره جهانی هند (Lifft India) شده است. این فیلم همچنین در جشنواره‌های کلکته هند، Sunrise ۴۵ میشیگان، Norman اوکلاهاما، PLEBEIAN سن‌دیه‌گو، OJAI آمریکا، Quarzazate مراکش به نمایش درآمده و منتخب بخش رسمی پنجمین دوره جشنواره مردم‌شناسی زلاتنا (Zlatna) رومانی بوده است.

مستند «بافندگان خیال» روایت زندگی تعدادی نابینا است که قالیبافی می‌کنند و وقتی با هم هستند، لحظات شاد زندگی خود را می‌گذرانند.

 

نظر شما