امروز؛

«همشهری» تغییر کرد

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۱:۵۵:۵۹
کد خبر: ۶۷۸۲۶۳
«همشهری» تغییر کرد
روزنامه «همشهری» از صبح امروز (۲۸ بهمن ماه) با تغییراتی در فرم و صفحات به روی پیشخان‌ روزنامه‌فروشی‌ها آمد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ روزنامه‌ «همشهری» در قالب ۳۲ صفحه‌ قرار است از این بعد به چهار بخش اصلی (هشت صفحه) تقسیم شود.

بر این اساس، این روزنامه در 2 بخش اصلی و 8 صفحه مستقل «کسب و کار» برای نیازهای شهروندان و «ایران‌شهر» برای نیازهای خاص مدیران شهری منتشر شده و سایر صفحات نیز در 2 بخش 8 صفحه‌ای دیگر به خبر و گزارش روز و موضوعات فرهنگی، ورزشی و حوادث اختصاص داده شده است.

خسرو طالب‌زاده، مدیرمسؤول «همشهری» نیز در سر مقاله روزنامه صبح امروز که با عنوان «۴ روزنامه در یک روزنامه» منتشر شده است، در این باره به بیان توضیحاتی پرداخته است؛ در بخشی از این مطلب آمده است «آنچه در گذشته امتیاز و ویژگی‌های متمایز کننده همشهری در نسبت با رقبا و تحولات فناوری و گسترش پیشرفت طوفانی رسانه و ارتباطات بوده است، امروز با همه ارزش‌های آن قدیمی شده و موضوعی است مربوط به گذشته. صیانت و حفاظت از میراث گذشته اصلی است سازنده تا جایی که هویت و اصالت و مبانی از یاد نرود اما به قول نویسنده‌ای حفاظت بدون تحول مساوی با مرگ است و تحول بدون حفاظت مساوی با حماقت».

«راه همشهری در استمرار گذشته به حال و از حال به آینده است. آینده و گذشته هر دو باید چراغ راه باشند و حذف هر کدام به تعبیر این نویسنده یا مرگ است یا حماقت. تحول‌خواهی در موسسه و روزنامه همشهری باید در دو قلمرو برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شود: قلمرو فرم و ظاهر با هدف‌گذاری روزنامه همشهری جذاب‌ترین و زیباترین روزنامه کشور و دوم قلمرو محتوایی با هدف‌گذاری ارتباط روشن‌تر و مشهودتر با نیازهای طیف گسترده و متنوع مخاطبان همشهری».

او همچنین توضیح داده است که «روزنامه همشهری نه ارگان روابط عمومی شهرداری و استانداری‌هاست و نه منتقد محض آن‌ها. همشهری باید هم چشم و گوش مقامات محلی باشد و هم در جای درست و شایسته زبان آن‌ها. در واقع و به تعبیر بهتر و رساتر خبرنگاران همشهری باید مشاوران مدیران شهری باشند که کاستی‌ها و مشکلات مردم در زندگی شهری را بیان می‌کند و در عین حال در مشورت و گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران راه‌کارها را مطرح کنند».

«با توجه به موارد یاد شده 2 رکن مهم و تعیین کننده روزنامه همشهری کسب و کار نیازهای شهروندان و ایرانشهر نیازهای خاص مدیران شهری را برآورده می‌کند. برای هر کدام از این نیازها هشت صفحه مجزا و مستقل در روزنامه اختصاص می‌یابد. دو هشت صفحه دیگر از ۳۲ صفحه روزنامه به صفحات رویی (خبر و گزارش روز) و به صفحات متنوع فرهنگی و حوادث و ورزشی اختصاص داده می‌شود. در نهایت همشهری باید یاور و همراه همشهریان در سراسر کشور باشد. گروه خبرنگاران و دبیران و سردبیران همشهری در سراسر کشور در کنار درد و رنج‌های مردم به معنای گسترده و مدیران شهری به معنای تخصصی آن خواهند بود تا نه برای سرگرمی و آگاهی بخشی محض بلکه برای برداشتن سنگی از راه آن‌ها بکوشند. در این راه خطیر راهنمای ما اصول و ارزش‌های برخاسته از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به ویژه تأکید بر عدالت و آزادی و استقلال است».

 

نظر شما