توسط انتشارات مدرسه؛

«استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» منتشر شد

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۰:۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۷۸۷۳۶
«استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» منتشر شد
مجموعه‌ 2 جلدی «استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» با هدف بررسی نفوذ قدرت‌های خارجی در ساختار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران توسط انتشارات مدرسه منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجموعه 2 جلدی «استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» به قلم جواد کامور بخشایش و داوود قاسمپور به نگارش درآمده است. جلد اول این مجموعه، به بازخوانی سلطه‌ کشورهای روسیه، انگلستان و آمریکا بر ایران در دو دوره‌ی قاجاز و پهلوی می‌پردازد، و طی آن حوادثی تاریخی همچون عهدنامه‌های ترکمنچای و گلستان، معاهده‌ی پاریس، قرارداد دارسی، تأسیس بانک شاهنشاهی، قرارداد ۱۹۱۹ و کودتای سوم اسفند مورد بررسی قرار گرفته است.

بنابر همین گزارش جلد دوم این مجموعه با عنوان فرعی «آمریکا در ایران» با تکیه بر اسناد لانه‌ی جاسوسی آمریکا، به نفوذ این کشور در ساحت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران پرداخته و حوادث و مسائلی چون قتل ماژور ایمبری موضع آمریکا در نهضت ملی شدن نفت، کودتای ۲۸ مرداد، تأسیس ساواک، طرح جانسون، لایحه کاپیتولاسیون و... را مورد بررسی قرار می‌دهد. جلد دوم این کتاب با ذکر حوادث منجر به انقلاب اسلامی به پایان می‌کسد.

مجموعه‌ دو جلدی «استقلال ایرانیان زیر نفوذ بیگانگان» با قیمت ۱۵ هزار تومان برای جلد اول و ۱۸ هزار تومان برای جلد دوم و در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز