در حوزه هنری؛

گروه موسیقی برگزیده بیست و ششمین «شب آواز ایرانی» مشخص شد

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۴۳:۵۹
کد خبر: ۶۷۸۸۸۱
گروه موسیقی برگزیده بیست و ششمین «شب آواز ایرانی» مشخص شد
اولین گروه موسیقی شرکت کننده در بیست و ششمین «شب آواز ایرانی» متشکل از سجاد شوشتری خواننده و امین دماغ گل نوازنده شب گذشته به عنوان برگزیدگان این نوبت از رقابت در حوزه هنری معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بیست و ششمین برنامه «شب آواز ایرانی» با رقابت ۴ گروه موسیقی شامگاه ۲۸ بهمن در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پس از تلاوت قرآن کریم توسط مرتضی یراق بافان و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، سید عباس سجادی مجری و کارشناس موسیقی و «شب آواز ایرانی» پس از خواندن شعری از امید صباغ نو، از فریدون شهبازیان، علی اصغر شاه زیدی و مظفر شفیعی هیات داوران این مسابقه موسیقی دعوت به حضور روی سن کرد.

در ادامه گروه اول با آوازخوانی سجاد شوشتری و نوازندگی امین دماغ گل رقابت بیست و ششم «شب آواز ایرانی» را آغاز کردند. این گروه در پایان موفق به گرفتن رای مثبت از هیات داوران در مقایسه با سایر گروه های شرکت کننده در بیست و ششمین «شب آواز ایرانی» شدند.

 شوشتری از محضر محمد ملا آقایی، علی مؤمنیان و مظفر شفیعی بهره برده است و کنسرت‌هایی را نیز در سال‌های اخیر در سطح کشور برگزار کرده است. وی به تازگی آلبوم «هنوز عاشقم» را به بازار موسیقی عرضه کرده است.

همچنین امین دماغ گل از محضر اساتیدی چون فرهنگ شریف، هوشنگ ظریف و فریدون حافظی بهره فراوان برده است و کنسرت های متعددی در تهران و شهرستان ها به صحنه برده است.

گروه دوم متشکل از یدالله سلطانی خواننده و علی محمد هاشمی و رمضانی نوازندگان تار و تنبک با آرزوی سلامتی برای همه اساتید موسیقی کشور اجرای خود را ارائه کردند. سلطانی ردیف‌های آوازی را نزد استادان طباطبایی و بهشتی در دهه های شصت و هفتاد فرا گرفته است و از حدود ۱۵ سال قبل در محافل ادبی، فرهنگی و هنری همراه با نوازندگان در استان اصفهان به اجرای آواز و تصنیف های اصیل ایرانی پرداخته است. همچنین علی محمد هاشمی از شاگردان مرحوم فرهنگ شریف بوده و در این شیوه نوازندگی خود را دنبال می کند.

گروه های شرکت کننده فرصت داشتند تا در ۱۵ دقیقه به اجرای قطعات انتخاب شده در دستگاه های ایرانی بپردازند.

رضا پهلوانیان خواننده، علی رسولی (نوازنده تار)، امیر خیری (نوازنده تنبک) و روزبه کلانتر (نوازنده ویولن) با خواندن غزلی از سعدی کار خود را به عنوان گروه سوم شرکت کننده دنبال کردند.

پهلوانیان در سه فیلم سینمایی «آس و پاس»، «پا تو کفش من نکن» و «خالتور» به اجرای قطعات آوازی پرداخته است.

همچنین رسولی (نوازنده تار) ازشاگردان هوشنگ ظریف بوده و معاشرت نزدیک با زنده یاد فرهنگ شریف داشته است.

امیر خیری (نوازنده تنبک) نیز شاگردی را نزد استادانی چون بهنام قاضی و حسین پورابوطالب در اصفهان آغاز کرد و پس از آن به شاگردی استاد بهمن رجبی درآمد. از جمله افتخارات وی در موسیقی را می توان به همکاری با همایون خرم و همچنین آشنایی و تلمذ از محضر استادانی چون اکبر گلپایگانی، فخری ملک پور، ابراهیم قنبری مهر، منوچهر صهبایی، میلاد کیایی، اردشیر کامکار و.. اشاره کرد.

همچنین روزبه کلانتر (نوازنده ویولن) ازشاگردان استاد علی تجویدی و استاد اتابکی بوده است و از محضر استادانی چون پرویز یاحقی، بدیعی، تجویدی، همایون خرم، بیژن ترقی بهره برده است.

گروه چهارم که شامل ۴ نوازنده و یک خواننده بود، با اجرای نهایی دو نوازنده تنبک و تار و آوازخوانی محمدرضا محرابی در رقابت «شب آواز ایرانی» شرکت کردند.

محمدرضا محرابی خواننده آواز ایرانی فراگیری آواز را از سال ۷۲ نزد استاد شایسته شروع کرده است و در ادامه ردیف آوازی دوامی و همزمان تحقیق و تقلید از تاج اصفهانی، گلپا و ایرج به مدت ۵ سال نزد استاد میر عبدالله وطن دوست ردیف طاهر زاده را کار کرد.

مهدی میرزایی(نوازنده تنبک) فعالیت خود را در موسیقی از ۱۰ سالگی آغازکرده است و ازسال ۷۵ بصورت آکادمیک نزد استادانی چون رضا سیرفی و سحاب تربتی آموزش دیده است و از سال ۸۹ فعالیت خود را در گروه صبا شهرستان گلپایگان آغازکرده است. وی تاکنون اجراها و کنسرت های متعددی در استان و شهرستان‌ها به صحنه برده است.

وحید طالبی (نوازنده تار) فعالیت هنری خود را نزد پیمان زرگر شروع کرده است و اجراهایی را در فرهنگسراهای مختلف تهران به صحنه برده است.

در پایان علیرضا وکیلی منش با همراهی محسن حسینی (نوازنده سنتور) و کامران یعقوبی (نوازنده تنبک)  مهمانان را به شنیدن ۲ قطعه از کارهای خود دعوت کرد.

 

نظر شما