از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود؛

فیلم‌های تلویزیون در روز شهادت حضرت فاطمه (س)

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۰:۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۷۹۴۴۲
فیلم‌های تلویزیون در روز شهادت حضرت فاطمه (س)
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «بوسیدن روی ماه»، «زخم شانه حوا»، «پنجره»، «خاکستر نشین»، «گل برفی و راز بادبزن»، «سبز به رنگ زمرد»، «شیار ۱۴۳»، «تیک تاک»، «سرخ به رنگ عقیق»، «فرار از جهنم»، «هیهات»، «باجه تلفن»، «دو جریب زمین»، «دایره سرخ» و «تلافی» سه‌شنبه (۱ اسفند ماه) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان، سه شنبه (۱ اسفند ماه) ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: احترام‌السادات و فروغ خانم دو پیرزن هستند که در همسایگی هم زندگی می کنند و بیش از بیست سال است که در انتظار فرزندانشان هستند. احترام السادات هفته ای یک بار به بنیاد شهید مراجعه می کند و می خواهد هر طور شده رد و اثری از فرزندش بیابد اما بنیاد شهید پاسخ مشخصی به او نمی دهد. بقیه فرزندانش که همگی صاحب خانواده هستند از او می خواهند که دست از این کار بردارد زیرا که به لحاظ جسمی حال و روز مساعدی ندارد و رفت و آمد در شهر آلوده تهران او را بیمارتر می کند اما گوش احترام السادات بدهکار نیست و ...

شیرین یزدان بخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان و صابر ابر در فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «زخم شانه حوا» به کارگردانی حسین قناعت، ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود .

«زخم شانه حوا» روایتگر حماسه سازی، اسطوره پروری و در عین حال زخم‌های پیدا و پنهان مادران سترگ ایران زمین در هشت سال دفاع مقدس است، بزرگ مادرانی که اگر نبودند حماسه‌ی مقاومت و البرز پایداری آن‌ها، اکنون مام میهن در چنگال اهریمنان متجاوز، بدترین روزگار خود را سپری می‌کرد.

آهو خردمند، حسین عابدینی و زهیر یاری بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «پنجره» به کارگردانی رهبر قنبری، سه شنبه ساعت ‌۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این فیلم روایت کننده داستان پسر بچه‌ای است که علاقه زیادی به نقاشی دارد. وی تصمیم می گیرد برای خوشحال کردن دختر معلولی که در همسایگیشان زندگی می‌کند، نقاشی‌هایی از طبیعت اطراف کشیده و به او نشان دهد تا او هم از دیدن این مناظر بی‌بهره نماند.

نسرین نکیسا و قربان نجفی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

 

همچنین فیلم تلویزیونی «خاکستر نشین» به کارگردانی وحید پرشاد، ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم درباره سامان، جوانی است که مشغول اداره کارگاه مینا کاری است. واردات اجناس چینی با قیمت ارزان کارگاه‌های تولیدی را متضرر کرده است و شکایت کارگران نیز موجب شده سامان نتواند کارگاه را سرپا نگه دارد. سامان در ابتدا تصمیم می‌گیرد که کارگاه را بفروشد و دلالی کند ولی نامزد او، یلدا با این کار مخالفت می‌کند و سامان نیز از این کار منصرف می‌شود. او سفارش کار تحویل گرفته که با قیمت پایین تر از قیمت چین باید تحویل دهد و برای همین کارگرانی را به استخدام در می‌آورد که حاضر باشند با دستمزد کمتر از قانون کار برایش کار کنند و در عوض مقداری از سود کار را به آن‌ها اختصاص دهد. سامان برای پیدا کردن کارگری که از او شکایت نکند به مشکل بر می‌خورد و پیش روحانی مسجد می رود و ....

 

فیلم سینمایی «گل برفی و راز بادبزن» به کارگردانی وایان وانگ، سه شنبه ( ۱ اسفند) ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی بینگ بینگ لی، جی یان جان و ویوان وو خواهیم دید که سوفیا بر اثر تصادف به بیمارستان می‌رود و خواهر خوانده‌اش نینا وقتی متوجه می‌شود او در کما است به بیمارستان می‌رود. نینا که به علت یک سوء تفاهم مدتی ست از سوفیا بی خبر است کنجکاو می‌شود که به چه علت این مشکل برای او پیش آمده و به سراغ دست نوشته های سوفیا می رود و ...

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «سبز به رنگ زمرد» هم به کارگردانی سیدروح‌الله حجازی، سه شنبه (۱ اسفند ) ساعت ۹ از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: جنگ چند سالی است که به پایان رسیده  و مادر پیری در خانه‌اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار بازگشت فرزند مفقودالاثرش است. اتاق، وسایل و حتی مغازه پسرش را در روستا نگه داشته به امید روزی که پسرش بازگردد. او به همین نیت چندین سال است که روضه‌ای برپا می‌کند و نذری می‌دهد که فرزندش برگردد. اما امسال بارش برف زیاد و بسته شدن جاده مانع ادای نذرش می‌شود. او نگران ادای نذرش است که از سوی مداح در راه مانده کسی خودش را به مجلس روضه پیرزن می‌رساند و ...

رابعه مدنی، رحمان باقریان، علیرضا جعفری و مروارید کاشیان بازیگران «سبز به رنگ زمرد» هستند.

 

فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار،  ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم درباره پسری جوان به جبهه رفته است که مادر او در نبود پسرش روزهای تلخی را می‌گذراند و منتظر است او روزی از جبهه بازگردد؛ این مادر نمی‌داند پسرش اسیر شده یا در جنگ کشته شده است.

مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یدالله شادمانی و زهرا مرادی در فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» نقش آفرینی کرده‌اند.

 

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «تیک تاک» به کارگردانی محمدعلی طالبی، سه شنبه (۱ اسفند) ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید که مادر حسن برای تشویق فرزندش، که در کلاس دوم دبستان درس می‌خواند، ساعتی را که یادگار شوهرش است به معلم می‌سپارد تا به حسن بدهد. سعید ساعت حسن را در کیف خود می‌گذارد و معلم پس از بازگرداندن آن به حسن از او می‌خواهد که دیگر ساعت را سر کلاس نیاورد. وجود ساعت موجب می‌شود که بین حسن و سعید دوستی و صمیمیت به وجود بیاید. حسن ساعتش را به سعید امانت می‌دهد و او آن را به پدربزرگش نشان می‌دهد. پیرمرد به تصور این که در مدرسه ساعت را به سعید جایزه داده‌اند آن را در گنجه‌ قدیمی‌اش پنهان می‌کند. سعید و حسن کوشش می‌کنند ساعت را از گنجه درآورند، اما موفق نمی‌شوند. وقتی مادر حسن برای پس گرفتن ساعت اقدام می‌کند پیرمرد به تصور این که سعید ساعت را ربوده او را شماتت می‌کند و تصمیم می‌گیرد که سعید را به روستای زادگاهش نزد پدر و مادرش بازگرداند. پا در میانی مادر حسن و اعتراض سعید و الفتی که بین سعید و حسن وجود دارد مانع می‌شود که پیرمرد تصمیم خود را عملی کند.

نگین صدق گویا، شیرین بینا، سعید قرایی، حسن قاسمخانی و عباس صادقی نژاد در این فیلم بازی کرده‌اند.

 

فیلم تلویزیونی «سرخ به رنگ عقیق» به کارگردانی سید روح الله حجازی،  ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج به روی آنتن می‌رود.

این فیلم داستان پیرزنی است به نام ننه عقیق که سال‌هاست پسرش بهروز مفقودالاثر است و حالا که می‌خواهند جسدش را بیاورند به جنوب بازگشته  و به خانه زهره و همسرش مسعود رفته است. زهره، نامزد بهروز بوده که پس از اینکه بهروز مفقود شده با مسعود ازدواج کرده و یک دختر به نام تارا دارند. مسعود به دنبال یک عکس از بهروز است که روی سنگ قبرش حک کند ولی بهروز هیچ عکسی ندارد. ننه عقیق و تارا به هر کجا که فکر می‌کنند عکسی از بهروز موجود باشد مثل مدرسه‌اش و یا یک رزمنده که از بچه‌های جبهه عکس می‌گرفته سر می‌زنند ولی عکسی در کار نیست . بالاخره جسد شهید را می‌آورند و او را با حضور عزاداران دفن می‌کنند.

رابعه مدنی، علی دهکردی، شیوا ابراهیمی، گیلدا ویشکی و میثم راشدی بازیگران این فیلم هستند.

 

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «فرار از جهنم»، «هیهات»، «باجه تلفن»، «دو جریب زمین»، «دایره سرخ» و «تلافی» سه شنبه (۱ اسفند) ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما
پرونده ویژه