شبکه پرس تی وی بازگو می کند؛

دشواری های جست و جوی غذا در «زیر یخ»

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۱:۴۱:۱۶
کد خبر: ۶۸۰۱۳۱
دشواری های جست و جوی غذا در «زیر یخ»
شبکه پرس تی وی با پخش مستند «زیر یخ» (Under the Ice) دشواری های زندگی اسکیموهای ساکن قطب شمال را به نمایش می گذارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این مستند به کارگردانی الکس فرانسیس مایر، محصول سال 2007 است و زندگی حدود 50 هزار اسکیمو یا اینویت را در منطقه ای نیمه خودمختار در قطب شمال با مساحتی حدود 5 برابر کشور فرانسه به تصویر می کشد.

مستند «زیر یخ» به بیان مشکل یافتن غذا در این منطقه که دمای هوا در آن 50- درجه سانتیگراد است، پرداخته و زندگی مردم آن را که در این شرایط به شکار خوک آبی می روند، به تصویر می کشد.

در ادامه مستند به تاثیر تغییرات آب و هوایی بر این منطقه که باعث ذوب شدن یخ های قطور شده، اشاره می شود و زندگی مردم روستایی در شمال غربی کانادا که به هیچ جاده ای دسترسی نداشته و یک هواپیمای ملخ دار تنها راه ارتباطی آن با دنیای خارج است از قاب دوربین این مستند به نمایش گذاشته می شود.

این روستا 600 نفر جمعیت دارد و ساکنان آن به ماهواره های تلویزیونی و اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. در این حال جوانان روستا در دو راهی مهاجرت به شهر و زندگی در روستای خود قرار گرفته اند زیرا 40 درصد جمعیت روستا بیکار هستند و مصرف مشروبات الکلی یکی از مشکلات جدی مردم آن است.

مستند «زیر یخ» 2 و 3 اسفند ماه ساعت 04:00 به مدت 25 دقیقه ای از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 روی آنتن همین شبکه می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز