با نزدیک شدن به روزهای پایانی برگزار می شود؛

نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره با ۲ رویداد مهم

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۹:۰۶:۲۱
کد خبر: ۶۸۰۷۲۱
نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره با ۲ رویداد مهم
نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره که از مهرماه به دبیری رضا مرشد در پنج بخش، نمایشنامه‌نویسی، مسابقه صحنه، تجربه‌های نو، کارگاه تجربه‌های نو و رپرتوآر کلاسی شروع به‌کار کرده بود، به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اولین رویداد مهم در این جشنواره تغییر در تاریخ برگزاری آن از پنجم به دوم اسفندماه است. در حاشیه برگزاری جشنواره کارگاه‌هایی با عناوین: کارگاه ترجمه به سرپرستی اصغر نوری، کارگاه پرفورمنس آرت به سرپرستی امیر راد، کارگاه تئاتر فیزیکال به سرپرستی یاسر خاسب و کارگاه رقص معاصر به سرپرستی مصطفی شب‌خوان، برگزار شده‌است.

همین‌طور چندین کارگاه دیگر از جمله کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی محمد امیریاراحمدی و مجموعه کارگاه‌های “وقتی می‌خواهیم برای اینکه یک دکمه کت بدوزیم” به سرپرستی جابر رمضانی، یوسف باپیری و حسین توازنی‌زاده و کارگاه کشف کنش بدنی از طریق پانتومیم معاصر طی روزهای جشنواره به صورت رایگان برگزار شد.

دومین رویداد مهم در مورد برگزاری نهمین جشنواره تئاتر سوره، همکاری با سالن‌ها و مکان‌های فرهنگی مختلف است. از جمله موزه‌ هنرهای‌ معاصر که کارگاه پرفورمنس آرت به سرپرستی امیرراد به همکاری این مکان برگزار شد.

مجموعه عمارت روبه‌رو از دیگر مراکز همراه جشنواره است که میزبانی برخی از کارگاه‌های جشنواره را بر عهده دارد.

اجرای عمومی اثر برگزیده بخش تجربه‌های نو نیز در سال ۹۷ به این مجموعه معرفی خواهد شد.

مرکز تئاتر مولوی از دیگر اماکن همراه این دوره از جشنواره است. این مرکز که از دیرباز میزبان تئاترهای دانشگاهی بوده‌است، در این دوره با در اختیار گذاشتن سالن‌ کوچک برای اجراهای جشنواره نقش مهمی در برگزاری این جشنواره ایفا کرده‌است.

اختتامیه این جشنواره در تاریخ دهم‌اسفندماه سال جاری با معرفی آثار برگزیده و تقدیر از فعالان و اساتید تئاتر دانشگاهی در دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز