گزارش ساخت سریال نوروزی شبکه یک؛

پیام صابری با "کوله پشتی" حوالی میدان المپیک

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۰:۵۷:۵۱
کد خبر: ۶۸۱۵۴۴
پیام صابری با کوله پشتی حوالی میدان المپیک
گزارش پشت صحنۀ ساخت سریال نوروزی «کوله پشتی» در یک روز زمستانی در غرب تهران را در ادامه بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ساعت 10 صبح، شهرکی در غرب تهران اندکی دقیق تر حوالی میدان المپیک به دنبال لوکیشن سریال «کوله پشتی» می گردیم.

از چند نفری که ابتدای کوچه جمع شده بودند و مشغول تماشای گروه تصویر برداری بودند قابل حدس بود که گروه در کوچه روبرو مشغول به کار هستند. وارد کوچه که شدیم مملو بود از ماشین های عوامل که شلوغی کوچه نسبت به کوچه های دیگه شهرک حسابی به چشم می آمد.

سریال+کوله+پشتی+6

خانه ای ویلایی، لوکیشن سریال «کوله پشتی» اولین سریال "پیام صابری" در مقام کارگردان است. گروه در خیابان نزدیکی به این لوکیشن مشغول ضبط سکانسی هستند که در آن مرتضی علی آبادی در اولین نقش اصلی خود در کاراکتری به اسم "سام" به همراه سوسن پرور در نقش "روناک" به ایفای نقش خواهد پرداخت.

سریال+کوله+پشتی+4

کاملا مشخص است که گروه تازه، کار خود را آغاز کرده اند، چون تصویربرداری و پایان همین یک سکانس تقریبا تا ساعت 4 بعد ازظهر طول می کشد. البته آب و هوای بسیار سرد، باد و طوفان اواخر بهمن هم مزید بر علت شده بود که چندین بار وسایل عوامل را به هم ریخت و باعث توقف و تأخیر در تصویربرداری شد.

پیام صابری پس از دورخوانی با دو بازیگر این سکانس، یعنی سوسن پرور و مرتضی علی آبادی به سراغ مدیر تصویربرداری سریال رفته و درباره نماها و میزانسن های مد نظرش با آنها گفت و گو می کند. این بهترین فرصت برای صحبت با سیروس میمنت است.

یک کرمانشاهی متعصب!

سیروس میمنت بعد از صرف نهار به پیشنهاد خبرنگار برنا برای گفت وگو پاسخ مثبت داد تا دقایقی درباره حضورش در سریال «کوله پشتی» بگوید:

 میمنت بازیگر سریال "کوله پشتی" در مورد نقش خود در این سریال گفت: نقش من در سریال یک شخصیت کرمانشاهی است. این کاراکتر که "آقای سلیمانی" نام دارد، شخصیتی متعصب است که  این تعصب را خیلی نمی تواند در خانواده خود اعمال کند و این پارادوکس لحظات جذابی را در طول سریال بوجود می آورد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه تا زمان پخش این سریال فاصله کمی باقی مانده است گفت: امکان دارد تصویربرداری در این فاصله کوتاه، در بازخورد نقش و کاراکتر در دید مخاطب تأثیر منفی داشته باشد. همچنین حساسیت بالای پیام صابری کارگردان این سریال و وسواسی که در گرفتن سکانس ها دارد می تواند نمود بیشتری داشته باشد.

میمنت ادامه داد: با توجه به اینکه سریال «کوله پشتی» پیش تولید خوبی داشته است و بازیگران خوبی را برای نقش ها انتخاب کرده اند، اگر تمامی موارد طبق برنامه پیش برود این سریال می تواند بازخورد خوبی از مخاطب دریافت کند. همچنین از اینکه با آقای حمید نژاد همکاری دارم خوشحال هستم.

 این بازیگر  پرداختن این سریال به اصل و اصول خانواده و تأکید فیلمنامه و کارگردان به نشان دادن فضای همدلی خانواده را جذاب توصیف کرد و پرداختن به موضوع خانواده را برای این روزهای جامعه ضروری دانست.

وی از نقش خود در سریال دیگری با نام «بانوی عمارت» خبر داد و عنوان کرد: این سریال به کارگردانی عزیزالله حمید نژاد این روزها در کاشان در حال تصویربرداری است و به زودی به تهران و شهرک سینمایی خواهد آمد. بعد از آن در قزوین ادامه خواهد داشت. من هم به تازگی در کاشان از گروه جدا شده و به تهران آمده ام.

سیروس میمنت در مورد نقش خود در این سریال عنوان کرد:  نقش من در این سریال شازده ای به نام وصی الممالک است که در طول قصه درگیری هایی بر سر ازدواج فرزندش با شازده ای دیگر دارد که اتفاقات جالبی را رقم خواهد زد.

سریال+کوله+پشتی+

بعد از صحبت های سیروس میمنت به خیابان برگشتیم، کارگردان با یک نما و چینش جدید، در حال ضبط همان سکانس قبلی است. ظاهرا جابجایی دوربین و عوض کردن نماها بیشتر به مذاق کارگردان خوش آمده بود و تصویر برداری ادامه داشت.

 پس از شروع باد و طوفان تصمیم بر این بود که سکانس های داخلی، تصویربرداری شوند ولی کمی بعد از آرام شدن هوا ادامه تصویربرداری همان سکانس قبلی در خیابان ادامه پیدا کرد.

سریال+کوله+پشتی+7

ساعت حدود 4 عصر را نشان می داد که پس از به پایان رسیدن تصویربرداری از بازی سوسن پرور و مرتضی علی آبادی در حین صرف ناهار به گفت وگو با این دو هنرمند نشستیم.

سوسن پرور: بالاخره در نقش دختر ترشیده بازی نکردم!

سوسن پرور این روزها در حال بازی در سریال «کوله پشتی» است و بازی در این نقش را متفاوت از دیگر نقش هایش می داند.

 بازیگر سریال «دزد و پلیس» در گفت و گو با برنا از همکاری با پیام صابری و دربارۀ نقش خود در سریال کوله پشتی گفت: در این سریال بازی در نقش روناک را که یک دزد است بر عهده دارم البته او یک دزد کاربلد و حرفه ای نیست. روناک در دنیای فانتزی خود دزدی را راهی برای رسیدن به آرزوهای خود و همسرش می داند.

بازیگر سریال «شهرک جیم» ادامه داد: به نظرم روناک شخصیت شیرین داستان است و همدلی و همراهی مخاطب را با خود به همراه خواهد داشت.

این بازیگر، بازی در این نقش را متفاوت از دیگر نقش هایی که تابه حال بازی کرده دانست و گفت: امروز دومین روز آغاز فیلمبرداری این سریال بود و من جلوی دوربین قرار گرفتم. به نظرم همین که در این سریال، نقش یک دختر ترشیده به من پیشنهاد نشده ویژگی مهمی محسوب می شود. چون همیشه فقط این نقش به من پیشنهاد می شد که یکی از دلایل کم کاری ام بوده است.

وی در مورد بازخورد نقش "روناک" در جامعه عنوان کرد: فکر نمی کنم مردم زیاد تلویزیون نگاه کنند چون این روزها سریالی با بازی من روی آنتن است ولی مردم در کوچه و خیابان از من می پرسند چرا بازی نمی کنی!

سوسن پرور سال 96 را برای خود موفقیت آمیز عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه امسال دوباره به صحنه تئاتر برگشته ام و نمایش "هایلایت"را  با خانم حسن زاده نوشته و کارگردانی کرده ام که به نظرم تجربه ای بسیار موفق بوده و اقبال خوبی در بین تماشاگران داشته است.

بازیگر سریال «بزنگاه» بازی در نمایش پالت به کارگردانی محمد حاتمی را به عنوان یکی از بهترین تجربه های زندگی خود نام برد و بیان کرد:  همیشه به این نمایش و بازی در آن افتخار می کنم.

سریال+کوله+پشتی+3

در ادامه تهیه این گزارش بعد از مصاحبه با سوسن پرور، مرتضی علی آبادی با خبرنگار برنا به گفت و گو پرداخت.

علی آبادی: زمان زیادی برای معروف شدن دارم!

مرتضی علی آبادی گفت: نام شخصیت من در این سریال "سام" است و اولین نقش اصلی ام در تلویزیون محسوب می شود که همین موضوع باعث می شود مسئولیتم سنگین تر از قبل شود.

وی ادامه داد: این شخصیت درگیر یک دزدی است که در این سریال با همسرش "روناک" این کار را انجام می دهد و در این بین اتفاقات جالبی رقم می خورد.

علی آبادی شخصیت "سام" را به عنوان فردی که عاشق همسرش است معرفی کرد و گفت: این شخصیت همیشه به حرف های همسرش گوش داده، مطیع او بوده و هر راهی را که همسرش پیش رویش قرار داده بی چون و چرا پذیرفته که همین موضوع، مشکلاتی را در زندگی این زوج بوجود می آورد.

بازیگر سریال" شمعدانی "در پاسخ به این سوال که در قبال نقش خود از جامعه متصور چه بازخوردی است گفت: برای رسیدن به آنجا راه طول و درازی را در پیش دارم، چون خودم را هنرجوی این رشته می بینم و بیشتر از این مسئله، یادگیری و آموختن برایم اهمیت دارد. دنبال این هستم که این این حرفه من را بپذیرد و بتوانم در آن موفقیت بیشتری کسب کنم.

بازیگر کاراکتر "کفاشیان" در سریال "لیسانسه ها" سال 96 را برای خودش موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: امسال سریال های زیادی از جمله گسل و لیسانسه ها را بازی کردم که شاید نقش ها طول زیادی نداشتند ولی عمق کاراکتر خوب و در حد قابل قبولی بود که این مسئله برایم مهمتر است و از این بابت خوشحالم.

وی ادامه داد: همزمان در "تعطیلات رویایی" به کارگردانی علیرضا امینی هم نقش دارم. چند روز آینده با هماهنگی تهیه کننده و کارگردان به کیش خواهم رفت وبه عوامل آن سریال در کیش اضافه می شوم.

این بازیگر از سریال دیگری به نام "خانواده دکتر ماهان" به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی بهروزخوش رزم نام برد و گفت: صحبت های ابتدایی برای بازی در این سریال انجام شده و در صورت نهایی شدن نتیجه اعلام می شود.

سریال+کوله+پشتی+2

قابل ذکر است مصاحبه با محمد حاتمی و پیام صابری کارگردان سریال «کوله پشتی» به دلیل حجم بالای کار و نزدیک شدن به پایان روز، به آینده موکول شد.

نظر شما