با همکاری عمارت روبرو و گروه تئاتر بوهمی؛

فراخوان دومین رزیدنسی تئاتری فرهنگی منتشر شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۱۵:۱۰:۳۵
کد خبر: ۶۸۳۳۲۲
فراخوان دومین رزیدنسی تئاتری فرهنگی منتشر شد
فراخوان دومین پروژه رزیدنسی تئاتری فرهنگی با همکاری عمارت روبرو و گروه تئاتر بوهمی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دومین دوره پروژه رزیدنسی تئاتری فرهنگی، توسط گروه تئاتر بوهمی و عمارت روبرو به طور مشترک از ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، به منظور برقراری ارتباط بین هنرمندان تئاتر ایران و دیگر کشورها و همچنین ایجاد فضایی برای صحبت پیرامون روش های اجرایی و تولید اثر به مدت یک هفته در عمارت روبرو برگزار خواهد شد.

متن فراخوان منتشر شده به شرح زیر است:

«رزیدنسی بین المللی تئاتری­ فرهنگی، ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

فرهنگ به عنوان شاخصه ای که در زندگی ما از کودکی شکل می گیرد و در رشد ما به عنوان هنرمند کمک می کند، روی آثارمان نیز تأثیری ناخودآگاه و غیر مستقیم دارد. در دنیای امروز بخش زیادی از این تاثیر به واسطه  فضای مجازی و اینترنت تحت شعاع قرار گرفته و فرهنگ به لحاظ معنایی دارای بعد جدیدی شده است. حال سوال این است که آیا می شود آن را فرهنگ مشترک جهانی نام نهاد؟

اما تاثیر و بازنمایی فرهنگِ هر هنرمند در اثرش، به مثابه  بخشی از شخصیت او، نمایان می شود. شاید این اثر توسط مخاطب به مرحله کشف نرسد، اما آیا خواستگاه اولیه  ایده را می توان در فرهنگ فردی شخص هنرمند جستجو کرد؟ از این رو، در برنامه پیش-رو که آن را «رزیدنسی تئاتری فرهنگی» نام نهاده ایم، قصد صحبت پیرامون بازتاب فرهنگِ جغرافیایی و شخصیِ هنرمند در اثر وی و همچنین تاثیر بلعکس آن را داریم.

دومین دوره پروژه رزیدنسی تئاتری فرهنگی، توسط گروه تئاتر بوهمی و عمارت روبرو به طور مشترک از ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، به منظور برقراری ارتباط بین هنرمندان تئاتر ایران و دیگر کشورها و همچنین ایجاد فضایی برای صحبت پیرامون روش های اجرایی و تولید اثر، به مدت یک هفته در عمارت روبرو برگزار خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای دریافت این فراخوان به شکل کامل و نحوه شرکت در این پروژه به آدرس زیر ایمیل ارسال کنند.

 

نظر شما