در شبکه سه سیما؛

پوستر و تندیس جشنواره تلویزیونی جام جم رونمایی شد

۱۳۹۶/۱۲/۱۱ - ۱۹:۲۰:۴۴
کد خبر: ۶۸۳۸۹۱
پوستر و تندیس جشنواره تلویزیونی جام جم رونمایی شد
پوستر و تندیس چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم به صورت زنده در شبکه سه سیما شامگاه جمعه 11 اسفند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مراسم رونمایی از پوستر و تندیس چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با اجرای حمید ترابیان، و حضور محمد احسانی دبیر جشنواره و همچنین دبیران بخش های چهارگانه سریال، مسابقه، مستند و پویانمایی شامگاه جمعه 11 اسفند به صورت زنده به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

محمد احسانی مدیر شبکه نسیم و دبیر جشنواره تلویزیونی جام جم درباره نحوه انتخاب آثار در این جشنواره اظهار داشت: آثاری داوری شده در این جشنواره که در بازه ی زمانی از ابتدای سال 93 تا پایان تابستان 96 از تلویزیون پخش شده است و تولیدات 4  سال گذشته تلویزیون در 4 بخش مستند، پویا نمایی، مسابقات و سریال های تلویزیونی به داوری گذاشته شده است.

احسانی ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره ابتدای مهرماه با اعلام فراخوان از شبکه های تلویزیونی دعوت کرده آثار منتخب خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند، به این ترتیب 4 دبیرخانه معین و 1 دبیرخانه اصلی در نظر گرفته شد.

وی افزود: دبیرخانه های معین شامل سیما فیلم، شبکه سه، شبکه مستند و مرکز پویانمایی صبا به ترتیب وظیفه انتخاب آثار فیلم و سریال، مسابقه، مستند و انیمیشن را برعهده داشتند که در مدت تعیین شده این آثار از شبکه ها و مراکز تولید جمع آوری و بررسی و به دبیرخانه اصلی ارسال شد و  آثار ارسالی بعد از حدود 3 ماه در اواخر آذر ماه داوری شدند.

مدیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با بیان اینکه نامزدهای این جشنواره انتخاب شده اند بیان کرد: اسامی نهایی نامزدها فردا شب اعلام خواهد شد.

احسانی از پخش برنامه زنده برای اولین بار در شبکه نسیم خبر داد و گفت: تمامی برنامه های پخش شده در این شبکه تا به حال ضبط شده بوده است و از فردا شب اولین برنامه زنده ساعت 21:30 برای معرفی آثار ارسالی منتخب از سوی شبکه ها در بخش مستند، تک و چند قسمتی در شبکه نسیم روی آنتن می رود و این برنامه تا چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی نامزدهای چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم را در بخش های مختلف معرفی کرد و گفت: در بخش پویانمایی ۵۳ اثر، در بخش سریال ها ۲۴ سریال از شبکه های مختلف و‌ در بخش مسابقات ۳۴ مسابقه انتخاب شده است.

دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار خبرگزاری برنا مبنی بر اینکه خبرنگاران به حوزه سینما و تلویزیون اشراف دارند و می توانند قاضی مناسبی برای داوری باشند، چرا از وجود آنها در تیم داوری استفاده نشده است عنوان کرد: ما از نظرات آنها بهره برده ایم، اما این هم پیشنهاد خوبی است و به امید خدا این موضوع را در شورای سیاست گذاری دوره های بعدی این جشنواره مطرح خواهیم کرد و با توجه به نتیجه جمع بندی از حضور خبرنگاران در این زمینه استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیما فیلم دبیری بخش سریال ها را برعهده داشت گفت: بخش مسابقات به دبیری جعفر عبدالملکی قائم مقام شبکه سه سیما، بخش مستند به دبیری سید سلیم غفوری مدیریت شبکه مستند و بخش پویا نمایی به دبیری محمد رحیم لیوانی بود که مسئولیت مرکز صبا را بر عهده دارد.

محمد احسانی درباره استفاده و بهره مندی از دیگر برنامه های تولیدی سیما، گفت: فاصله 4 ساله در برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم و حجم بالای آثار، خلاء ای ایجاد کرد تا دیگر قالب های برنامه های سازی را نداشته باشیم، اما اگر هر سال برگزاری جشنواره را سر وقت داشته باشیم، اهمیت و توجه برنامه سازان مضاعف می شود.

وی افزود: در این دوره بین قالب های برنامه سازی 4 بخش را انتخاب کردیم، البته همه برنامه ها به یک اندازه برای ما مهم هستند. ولی به دلیل اینکه تمرکز بیشتری بر بخش جوایز وجود دارد و مراسم پایانی مطول نشود، برنامه فشرده تر خواهد بود و در دوره بعد چند بخش دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد، البته امسال نیز سازمان کوچکی با عنوان جشنواره شکل گرفته و بنا شده که جشنواره های مختلف سیما در آن انجام شود و به دیگر بخش های جشنواره نرسد.

مدیر شبکه نسیم ضمن تشکر از خبرنگاران در خصوص اهمیت این حرفه بیان کرد: خبرنگاران مکمل کار تلویزیون هستند و اخبار سیما را پوشش و اطلاع رسانی می کنند.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه جشنواره جام جم، همزمان با ولادت حضرت زهرا (س)، 17 اسفندماه در مرکز همایش های بین المللی سیما برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز