اسفندماه؛

گروه «شیلر» در ایران روی صحنه می روند

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۱۲:۰۰:۵۵
کد خبر: ۶۸۴۳۱۸
گروه «شیلر» در ایران روی صحنه می روند
گروه موسیقی آلمانی «شیلر» که به تازگی وارد ایران شدند، در تاریخ 13، 14، 15 اسفندماه با اجرای قطعاتی جدید، در تالار وزارت کشور روی صحنه می روند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در ابتدای نشست خبری گروه موسیقی «شیلر» کریستوفر ون دیلن، سرپرست این گروه موسیقی گفت: «سال گذشته به مدت 5 شب در ایران اجرای موسیقی داشتم، برای من بسیار باعث افتخار و خوشحالی است که می توانم در ایران کنسرت برگزار کنم.»

ون دیلن با توجه به استقبال مخاطبان عنوان کرد: «زمانی که یک هنرمند یک اثر هنری را خلق می کند  انتظار  ندارد آن اثر برای دیگران مورد علاقه باشد. من هم تصور نمی کردم موسیقی که سال ها پیش ساخته ام در ایران با استقبال مواجه شود. این اتفاق برای من بسیار خوش آیند بود.»

این هنرمند که در دومین سفر خود به تهران موسیقی آهنگ «تهران برلین» را ساخته است، با اشاره به این موضوع گفت: «موسیقی هیجان مخصوص خود را دارد، بار اول که به ایران آمدم ایده ساخت این آهنگ را داشتم و حتی قسمتی از آن را ساختم ولی وقتی برای دومین بار به ایران آمدم ادامه مراحل تکمیلی این آهنگ را ساختم.»

ون دیلن در ادامه بیان کرد: «موسیقی ایرانی را بیشتر از گذشته می شناسم به خصوص سازهای سنتی برای من بسیار جذاب هستند. سعی می کنم در آینده بیشتر از این سازها در آهنگ های خود استفاده کنم، البته ریتم ایرانی در آهنگ های این کنسرت وجود دارد.»

این هنرمند تأکید کرد: «همیشه سعی می داریم سلیقه مخاطب را در اولویت قرار دهیم و با توجه به اینکه در اجراهای گذشته، عکس العمل مخاطبان در اجرای آهنگ های شاد بیشتر بود، بنابراین در اجرای پیش رو ریتم های شادتری را انتخاب کردیم.»

سرپرست گروه موسیقی «شیلر» در پایان گفت: «دومین بار است کهبه ایران سفر می کنم و برای من باعث افتخار است که بتوانم در کشوری با مردم با احساس و مهمان نوازی اجرای موسیقی داشته باشم.

وی افزود: معتقدم موسیقی را نمی توان در کلام گنجاند و با وجود طرفدارهای خوبی که دارم، احساسم را در قالب موسیقی به آن ها منتقل می کنم.»

نظر شما