آماده نمایش می شود؛

مستندهای «خاطرات روستا»/ ورهرام در تدارک پخش نوروزی

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۲:۲۰:۱۶
کد خبر: ۶۸۵۶۶۱
مستندهای «خاطرات روستا»/ ورهرام در تدارک پخش نوروزی
مجموعه مستند «خاطرات روستا» به تهیه‌کنندگی و با پژوهش فرهاد ورهرام آماده نمایش شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این مجموعه مهدی باقری، بابک بهداد، مازیار مشتاق گوهری، هادی آفریده و فرهاد ورهرام دوازده فیلم مستند مردم‌شناسی را با رویکرد مونوگرافی تولید کرده‌اند.

مونوگرافی یا تک‌نگاری یکی از شیوه‌هایی است که برای مطالعه جوامع محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

تک نگاری توصیفی است ژرف و همه جانبه از یک ده یا یک خانواده یا یک طایفه، بعنوان مثال در تک نگاری یک ده اوضاع اجتماعی، اقتصادی، جمعیتی و فرهنگی، نهادها، هنجارها و بطور کلی کلیه جزئیات زندگی مردم روستا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تک نگاری روستایی را غالباً در مناطقی به کار می‌برند که اطلاعات کافی در زمینه ساختار اجتماعی اقتصادی آن مناطق وجود نداشته باشد و در چنین مواردی انتخاب یک ده نمونه و متوسط الحال که ویژگی‌هایش حتی الامکان معرف جامعه کلی باشد می‌تواند طرحی کلی از ساختار اجتماعی ـ اقتصادی منطقه را نشان دهد.

مستندهای: "طالب آباد"، "بندر هجیج"، "اورامان تخت"، "بُنِه تاک" ، "خبیص کهنه"، "شهداد نو"،" ابیانه"،"سی و سه سال بعد"، "هور دورق" ساخته فرهاد ورهرام ، "خور"، "بر کرانه کویر نمک"، "زیارت در مه"، "سما"، "در میان دره‌ها" ساخته مهدی باقری، "افوس" ساخته هادی آفریده ، "ماسوله" ساخته بابک بهداد و مستند "زمین" ساخته مازیار مشتاق گوهری در این مجموعه تهیه شده‌اند.

پیش بینی می‌شود این آثار برای نخستین بار در نوروز ۱۳۹۷ از شبکه مستند سیما پخش شود.

 

نظر شما