از ۱۹تا ۲۵ اسفندماه؛

جشنواره موسیقی فولکلور «کوچه» در بوشهر برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۱۰:۵۲:۲۲
کد خبر: ۶۸۶۸۶۴
جشنواره موسیقی فولکلور «کوچه» در بوشهر برگزار می‌شود
جشنواره موسیقی فولکلور «کوچه» از 19 تا 25 اسفندماه در بندر بوشهر برگزار شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ جشنواره موسیقی فولکلور «کوچه» از 19 تا 25 اسفندماه در بندر بوشهر برگزار شود و این شهر میزبان 6 گروه موسیقی محلی از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین استان‌های کشور خواهد بود.

طبق برنامه اعلام شده گروه‌هایی از گیلان، لرستان، کردستان، آذربایجان، هرمزگان و دو گروه بومی- محلی بوشهری در این جشنواره حضور خواهند داشت.

ادریس عبدی پور (دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فولکلور «کوچه» ) درباره این جشنواره گفت: 6 گروه از استان های مختلف کشور به این فستیوال دعوت شدند و دو گروه محلی از بوشهر نیز حضورخواهند داشت. گروه «داماهی» از هرمزگان، «سرنای» از لرستان‌، «کماکان» از خوزستان، «‌شوروم‌« از گیلان و «ژوانا» از کردستان مهمان ما در بوشهر خواهند بود.

قرار است در شب اول این جشنواره (شنبه 19 اسفند) در سئانس اول از ساعت ۱۹ «کماکان» از خوزستان به اجرای برنامه بپردازد.

گروه «کماکان» به سرپرستی و خوانندگی مهدی ساکی، یکی از گروه‌های شرکت کننده در جشنواره موسیقی «کوچه» است. ساکی با آن لهجه غلیظ جنوبی و نوع خاص دکلمه‌‌ها، چهار سال پیش پروژه «کماکان» را با حضور نوازندگان برجسته موسیقی آلترناتیو و هنرمندان بومی جنوب ایران آغاز کرد و بسیار سریع توانست در سراسر کشور طرفدارانی پیدا کند و مخاطبان را با شکل جدیدی از موسیقی و پرفورمنس روبه‌رو کند.

«کماکان» سال 94 اولین آلبوم رسمى خود را منتشر کرد؛ آلبومی با نظارت هنرى ماکان اشگوارى که موسیقى‌اش را از جنوب ایران وام گرفته بود.

در سئانس دوم اجراهای امشب که ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شودگروه موسیقی «عاشیقلار میشو» به اجرای برنامه می‌پردازد.

گروه موسیقی «عاشیقلار میشو» به سرپرستی احد ملکی علیشاه، آئین‌های موسیقی مذهبی و شادی‌های مجالس قومی را اجرا می‌کند. از ویژگی‌های برنامه‌های این گروه، پرداختن به موسیقی نقل و روایت بر اساس تقویم مذهبی منطقه آذربایجان است. عاشیق احد ملکی نیز یکی از پژوهشگران موسیقی نواحی ایران به شمار می‌آید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز