در نشست خبری؛

برنامه های نوروزی رسانه ملی اعلام شد

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۳:۲۰:۵۱
کد خبر: ۶۸۷۴۶۶
برنامه های نوروزی رسانه ملی اعلام شد
نشست خبری اعلام برنامه های سیما در نوروز ۹۷ امروز ۲۰ اسفند در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نشست اعلام برنامه ها و سریال های نوروزی سیما در سال ۹۷ امروز یکشنبه ۲۰ اسفند با حضور مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و مدیران شبکه های تلویزیونی در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

مرتضی میرباقری معاون سیما با اشاره به اعلام برنامه های نوروز ۹۷ گفت: طبق برنامه ریزی هر ساله سیما در ایام نوروز که امسال قویرتر شده برنامه هایی تازه ای آماده پخش است.

میرباقری با اشاره به پوشش انتخابات 96 از رسانه ملی عنوان کرد: به دلیل اینکه رادیو تلویزیون در انتخابات منبع مهم و تأثیر گذاری برای مردم محسوب می شود، رسانه ملی باعث جلوگیری در هزینه های انتخاباتی شد و برای اینکه مردم در انتخابات شرکت کنند و انتخابات، انرژی زیادی از این رسانه  گرفت و در نتیجه انتخابات با شکوه برگزار شد.

وی با بیان اینکه مردم در ۲۲ بهمن  پای انقلاب  ایستادند اظهار داشت: رسانه ملی نقش مهمی در جشن بزرگ انقلاب ایفا کرد. همچنین در اربعین حسینی هم که بزرگترین راهپیمایی بشریت است نقش رسانه ملی بی بدیل بود، چه مناسبت های ملی و چه مناسبت های مذهبی به خوبی برگزار شد.

معاون سیمای رسانه ملی اضافه کرد: در این رسانه تولیدات بر آثار تأمینی چیرگی پیدا کرد که در ساختارهای مختلف این اتفاق افتاد و موتور برنامه های تولیدی که تقریبا خاموش شده بود با شتاب خوبی پیش رفت.

وی با اشاره به شتاب خوب سریال هایی که بیش از ۲ دهه متوقف بود افزود: در عرصه فعالیت های نمایشی همه بزرگان سریال ساز امروز مشغول هستند، حتی در حوزه نمایشی 3 باکس نمایشی که تعطیل بودند و یا آثار تأمینی پخش می کردند وارد تولید شده اند و شبکه پنج و شبکه نسیم هم اضافه شدند.

مرتضی میر باقری ادامه داد: سریال ها برای فعالیت در شهرک غزالی باید نوبت قبلی بگیرند. وقتی که آغاز به کار کردیم حدود ۱۲۰۰ نفر از هنرمندان فعال بودند، الان حدود ۸ هزار هنرمند فعال هستند که امیدوارم در آینده این عدد به ۱۲ هزار نفر افزایش یابد.

معاون رسانه ملی با بیان اینکه سال آینده ۱۷ سریال مربوط به ریشه های انقلاب و جمهوری اسلامی روی آنتن می رود بیان کرد: برگزاری جشنواره های شبکه ای تصمیمی است که گرفته ایم و هر شبکه مسئولیت دارد که درباره نماز، مسجد، سلامت، مستند و طنز یک جشنواره را روی آنتن ببرد.

وی از تعداد سریال های سال آینده خبر داد و عنوان کرد: سال ۹۷ از ۹ شبکه سیما برنامه نوروزی شامل ۷۸ قسمت سریال تولیدی،۲۷۴ فیلم سینمایی،۲۳۲ قسمت سریال تأمینی،۶۰۰ قسمت انیمیشن، ۳۷۰ قسمت مستند، ۳۰۰ قسمت مسابقه،۹۰ قسمت برنامه گفتگو محور، ۴۵۶ قسمت برنامه ترکیبی، ۲۰۹ قسمت برنامه معارفی و ۱۱۳ قسمت برنامه مرتبط راهیان نور پخش می شود.

میرباقری با اشاره به مصادف بودن ایام نوروز با شهادت امام هادی (ع) و آغاز سفرهای نوروزی مردم از چند روز مانده به نوروز گفت: برنامه های شبکه های مختلف سیما از هفته آینده آغاز و اکثر شبکه ها از ۲۹ اسفند برنامه های خود را روی آنتن می برند.

گفتنی است محمدرضا جعفری جلوه، محمد احسانی، علیرضا برازش، مجید زین العابدین، علی حمیدی قایم مقام مرکز سیما، محمد سرشار، فیلم از جمله مدیران شبکه های تلویزیونی در این مراسم حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز