اجرای گروه موسیقی «ژیوار» در فرهنگسرای نیاوران؛

بلبل آوازخوان برای بانوان آواز خواند

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۰:۵۷:۱۲
کد خبر: ۶۸۹۵۰۶
بلبل آوازخوان برای بانوان آواز خواند
پس از یک سال فاصله، فرهنگسرای نیاوران 2 شب میزبان گروه موسیقی «ژیوار» برای بانوان ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، شامگاه 24 و 25 اسفند ماه کنسرت گروه موسیقی «ژیوار»  به سرپرستی ژیوار شیخ الاسلامی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

علاقه مندان به موسیقی کُردی و گروه «ژیوار» با شور و هیجان منتظر اجرای گروه محبوبشان بودند و  این گروه موسیقی به انتظار تماشاگران پاسخ دادند و پس از خوش آمد گویی به تمام حاضران در سالن به اجرای قطعه "دیدم صنمی" و قطعات دیگر پرداختند.

این کنسرت در 2 بخش فارسی و کردی اجرا شد؛ بخش کردی شامل قطعات فولکور و قطعه ای از "ژیوار" بود و در بخش فارسی چند قطعه از عارف قزوینی، رحیمی رامهرمزی و رامین خسروی اجرا شد.

در بخش اول پس از اجرای "دیدم صنمی" قطعه "دلشوره باران" و... به زبان کردی اجرا شد. سپس دقایقی به اجرای حرکات محلی و آئینی کردستان پرداختند که سالن غرق در هیجان و شادی بانوان شده بود و همه یک صدا چهرزاد شیخ الاسلامی را تشویق می کردند.

پس از آن قطعات "دلم زندانی"، "چنور"،"کابوکی" و دیگر قطعات در بین هیجان مردم اجرا شدند.

همچنین تکنوازی سازهای سنتی تار، قانون، دف، سولوی کمانچه و دونوازی عود و تنبک، از جمله برنامه‎هایی بود که توسط این گروه موسیقی اجرا شد.

در پایان ژیوار شیخ الاسلامی اعلام کرد که بخشی از درآمد این کنسرت صرف کمک به کودکان زلزله زده کرمانشاه خواهد شد.

حضور+ژیوار+شیخ+الاسلامی+سرپرست+گروه+ژیوار+در+خبرگزاری+برنا4

 شقایق فراهانی بازیگر سینما و تلویزیون هم به عنوان مهمان ویژه در این کنسرت حضور داشت.

اعضای گروه موسیقی «ژیوار» عبارتند از: ژیوارشیخ الاسلامی (سرپرست و خواننده)، تینا لاجوردیان (عود)، آناهیتا جزء رمضانی (تار)، اهدا مصلحی (قانون)، شیدا عبادت دوست (کمانچه)، کمیا نیکپورفرخ (کمانچه)، آتوسا افشاری (تنبک)، صبا ذوالفقاری (دف و بندیر)، حرکات آئینی: چهرزاد شیخ الاسلامی.

گفتنی است «ژیوار» نخستین گروه موسیقی کردی بانوان است که در سال 1379 توسط ژیوار شیخ الاسلامی تأسیس شد و این گروه موسیقی تاکنون در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، ایلام، کردستان و... اجرای کنسرت داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز