روزهای ۱۷ و ۱۸ فروردین پخش می شود؛

آینده «غبار» آلود کارگران حفاری به روایت شبکه پرس تی وی

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۰۹:۰۰:۵۷
کد خبر: ۶۹۲۹۷۴
آینده «غبار» آلود کارگران حفاری به روایت شبکه پرس تی وی
مستند «غبار» (Dust) در شبکه پرس تی وی، زندگی و آینده غم انگیز کارگران حفاری چینی را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این مستند به تهیه کنندگی جین هاوگینگ و کارگردانی ویولین هارچین محصول سال 2009 است و داستان توسعه شهری در چین بر پایه سرمایه گذاری خارجی و زور بازوی میلیون ها کارگر چینی را به تصویر کشیده است.

مستند «غبار» با تمرکز بر کارگران حفاری چینی به زندگی کارگرانی می پردازد که به امید درآمدی بهتر روستای خود را ترک می کنند و راهی شهرهای بزرگ می شوند. در حالی که آینده غم انگیزی در انتظار آنهاست.

در ادامه این مستند با یکی از این کارگران به نام زو چولینگ همراه می شویم. وی که در اوایل دهه 90 میلادی همراه با پنج تن از دوستانش راهی شهرها شده است، به زودی متوجه سختی کار می شود؛ کار در شرایط طاقت فرسایی که در حقیقت مرگی تدریجی را در پی دارد.او نمی داند که استنشاق گازهای حین حفاری می تواند بی نهایت خطرناک باشد. زو و دیگر کارگران با علائمی همچون تب، تنگی نفس و خستگی مفرط مواجه شدند که علایم یک بیماری خطرناک تنفسی به شمار می رود.

بخش غم انگیز مستند «غبار» مربوط به زمانی است که در حین ساخت این برنامه، چولینگ بر اثر بیماری می میرد و مادر او چندمین فرزند خود را به خاطر این بیماری از دست می دهد.

مستند «غبار» در دو قسمت 25 دقیقه ای طی روزهای 17 و 18 فروردین ماه ساعت 05:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه در ساعت 10:00 ، 16:00 ، 22:00 و 02:00 به روی آنتن خواهد رفت.

 

نظر شما