وزیر فرهنگ و ارشاد در گفت ‌و ‌گو با برنا:

برخی از فیلم‌های نوروز را پسندیدم/ در جشنواره فجر، فیلم ندیدم، نوروز به سینما رفتم

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۵:۳۰:۱۴
کد خبر: ۶۹۵۹۷۳
برخی از فیلم‌های نوروز را پسندیدم/ در جشنواره فجر، فیلم ندیدم، نوروز به سینما رفتم
«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اکران نوروزی فیلم ها و نقش وزارت فرهنگ و سازمان تبلیغات در اکران ها با خبرنگار برنا به گفت ‌و ‌گو پرداخت.

«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری برنا؛ در خصوص اکران نوروزی فیلم ها و نقش وزارت فرهنگ و سازمان تبلیغات در اکران ها گفت: شورای اکران شورایی صنفی است که در حقیقت کارها را انجام می‌دهد با محوریت همان نگاهی که اکران فیلم، کاری است مرتبط به اقتصاد سینما و نظام صنفی و جریان صنفی سینما در اکران سالانه و اکران نوروزی حضور فعال تری باشد.

صالحی در ادامه بیان کرد: شورایی که عمدتا ترکیبی صنفی دارد بحث اکران نوروزی و سالانه را تنظیم می کند البته سازمان سینمایی وظیفه نظارتی و مراقبتی خود را دارد، وزارت فرهنگ و ارشاد هم تأکید موکدی داشته بر اینکه این وظیفه نظارتی باید قوی تر و غلیظ تر شود به گونه ای که هم تولیدکنندگان و هم مخاطبان سینما احساس مطمئن تری نسبت به اینکه اکران سینمایی اکران عادلانه ایست نه اکرانی متناسب با پاره ای از روابط که گاهی گفته می شود پیدا کنند.

وی افزود: روی این مسئله تأکیدی است و در فضای قوانین شورای اکران هم تغییراتی در دستور العمل اکران و در افراد اتفاق افتاده است که امسال اجرا می شود. پایه و قائده اکران بر شورایی است که از حوزه صنف سینما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که بین فیلم های اکران شده در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر کدام فیلم مورد انتخابتان بوده گفت: من در ایام جشنواره فجر به تماشای هیچ فیلمی نرفتم به این اعتبار و این نگاه که ممکن است دیدن من اثری بگذارد بر برداشت داوری ها که احیانا گفته نشود وزیر نگاهی به فلان فیلم دارد، اما در ایام نوروزی چند فیلم را دیدم که بخشی از آنها را خیلی پسندیدم و فیلم سینمایی «به وقت شام» هم جزو فیلم هایی بود که خیلی مورد پسندم واقع شد و در خصوص  آن هم توئیت زدم.

نظر شما