با حضور عوامل سریال:

"آنام" در بیمارستان عرفان تمام شد

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۹:۲۶:۴۶
کد خبر: ۶۹۷۷۷۵
آنام در بیمارستان عرفان تمام شد
تصویربرداری مجموعه «آنام» پس از گذشت یک سال، دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با حضور برخی از بازیگران و عوامل سریال به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا، مجموعه «آنام» به کارگردانی جواد افشار  و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه که این شب ها از شبکه سه سیما روی آنتن می رود دیروز ۲۷ فردورین ماه پس از یک سال تصویربرداری، در لوکیشنی واقع در بیمارستان عرفان به پایان رسید.

تصویربرداری آخرین سکانس های سریال با حضور جواد افشار کارگردان، اسماعیل عفیفه تهیه کننده، امیرعباس پیام نویسنده و بازیگرانی همچون مهرانه مهین ترابی، سامیه لک و دیگر عوامل همراه بود که بعد از تصویربرداری سکانس آخر که در این بیمارستان گرفته شد عوامل کیک جشن پایان سریال را برش زدند.

جشن+پایان+سریال+آنام (10)

پس از آن اسماعیل عفیفه با توجه به پایان تصویر برداری سریال "آنام" گفت: امروز پایان تصویر برداری این مجموعه است که ساخت آن برای من تجربه لذت بخشی بود.

وی با اشاره به لوکیشن های این سریال که بعضی خارج از شهر تهران بود، توضیح داد: خارج شدن از محدوده جغرافیای تهران کاری بسیار سخت و دشوار است اما در این پروژه همه دوستان کمک کردند تا کار به خوبی پیش رود و به شرایط نرمالی برسیم. از اینجا به بعد بایدتمرکز ذهنی خود را بر اتفاقات خوشایند بگذاریم و خاطرات تلخ را فراموش کنیم.

جشن+پایان+سریال+آنام (13)

سپس جواد افشار ضمن خسته نباشید به تمام عوامل سریال خود اضافه کرد: از عوامل "آنام" ممنونم که این کار پرزحمت را با تمام سختی ها و رنج ها تحمل کردند. همچنین خوشحالیم که بازخوردهای مثبتی نسبت به سریال داشتیم.

وی یادآور شد: خستگی های ناشی از سختی ها که همه تحمل کردند، با دیدن کار روی آنتن فراموش می شود. خوشحالیم که توانستیم هر شب مردم را پای تلویزیون نگه داریم خوشبختانه بازخوردها مثبت بود و قطعا ضعف هایی هم وجود داشت که انکار نمی کنم.

جشن+پایان+سریال+آنام (15)

افشار با اشاره به بازیگران این مجموعه خاطرنشان کرد: بازیگران گرم و جذابی را داشتیم که از تک تک آن ها ممنونم چراکه چهار فصل را تجربه کردیم و سختی زیاد کشیدیم.

کارگردان "آنام" بیان کرد: بعد از یک سال کار واقعا این لحظات برایمان دلگیر است ولی امیدوارم بازهم فرصتی فراهم شود در کنار هم باشیم.

امیرعباس پیام نیز ابراز کرد: همه دوستان در این پروژه زحمت زیادی کشیدند. کار بسیار سخت و سنگینی بود. از آقای افشار تشکر می کنم برای اجرا خوب و دلسوزانه که تلاش کردند کار به دل‌ها بنشیند و همچنین از اسماعیل عفیفه ممنونم که کنار ما بودند.

پیام توضیح داد: هیچ لذتی بیشتر از دیده شدن کار نیست و امیدوارم بازهم چنین همکاری شکل بگیرد ضمن اینکه "آنام" لذت بخش ترین کار من است.

جشن+پایان+سریال+آنام (12)

در پایان مهرانه مهین ترابی بازیگر سریال در جملاتی کوتاه اظهار کرد: خوشحال بودم که بعد از ۲۰ سال با آقای افشار همکار شدم. به همه خسته نباشید می گویم و امیدوارم بار دیگر با عوامل «آنام» همکاری کنم.

جشن+پایان+سریال+آنام (11)

ناصر هادیانفر، مدیر تولید سریال آنام، در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگار برنا با توجه به اینکه سریال در چند موقعیت مختلف چه از لحاظ جغرافیایی و چه از لحاظ زمانی قرار داشت، توضیح داد: از ابتدا که فیلمنامه را به ما دادند با 40 قسمت شروع کردیم و از همان ابتدا متوجه شدم سریال «آنام» پروژه سنگینی است. لوکیشن و جابجایی زیاد همچنین بازیگران فراوان نشان از این موضوع بود اما با پشتکار تمام تیم و البته مدیریت جواد افشار توانستیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

هادیانفر ادامه داد: بخش سخت کار ما تصویربرداری در آذربایجان بود چراکه کمبود امکانات کار را بسیار سخت‌تر می‌کرد. موقعیت آذربایجان جذابیت تصویری زیبایی را به ما داد ولی واقعا بحث اقامت و تردد خیلی سخت بود اما همت تمام عوامل باعث شد کار به خوبی به اتمام برسد.

وی یادآور شد: همچنین در تهران هم تعدد لوکیشن بسیار زیاد بود ولی با تیم حرفه‌ای مان حدود 160 لوکیشن را تصویربرداری کردیم و تجربه لذت‌بخشی برای ما بود. وقتی از لوکیشن تکراری خارج شوید به لحاظ بصری خیلی تاثیرگذار است و این تنوع مخاطب را جذب می‌کند. البته اصولا لوکیشن‌های بیمارستان و کلانتری واقعا کار را سخت می‌کند اما رضایت مردم از سریال این سختی را کاهش می‌دهد.

در ادامه امیر زاغری طراح صحنه این مجموعه در گفت و گو با خبرنگار برنا و با اشاره به طراحی برای سریال «آنام» بیان کرد: طراحی صحنه «آنام» اتفاق جدی این کار بود و زمانی که فیلمنامه را خواندیم خیلی نگران بودیم که بخواهیم برای تلویزیون کاری با این تعداد لوکیشن انجام دهیم چراکه از طرفی وضعیت بودجه و محدودیت آن و از سوی دیگر سختی کار برای خودمان بود. ما تصور می‌کردیم حتما باید حذفیاتی داشته باشیم ولی نکته جالب اینجاست؛ خیلی از لوکیشن‌هایی که رفتیم با همراهی و ایده‌های جواد افشار همراه بود که ما توانستیم بسیاری از مشکلات جدی را پشت سر بگذاریم.

او توضیح داد: در بخش معاصر 160 لوکیشن داشتیم که به طور میانگین هر روز ما باید یک لوکیشن می‌رفتیم و تصویربرداری می‌کردیم و اگر با دیگر کارهای تلویزیون مقایسه شود «آنام» کار خیلی خاصی بود.

زاغری افزود: همیشه چه در بحث بودجه و چه در بحث دستمزد طراحی صحنه کمترین سطح را دارد ولی در این پروژه حتی گاهی ما می‌خواستیم از برخی مسائل گذر کنیم ولی کارگردان این اجازه را به ما نمی‌داد. در نهایت باید بگویم همه چیز خیلی عالی بود و جواد افشار و تهیه کننده بسیار به ما کمک کردند.

جشن+پایان+سریال+آنام (14)

جشن+پایان+سریال+آنام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز