استاندار تهران در حاشیه بازدید از جشنواره جهانی فیلم فجر:

جشنواره جهانی فیلم فجر از مصادیق دیپلماسی فرهنگی است/ آمادگی استانداری تهران برای حمایت از سینماگران

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۸:۰۵:۲۹
کد خبر: ۶۹۸۷۶۳
جشنواره جهانی فیلم فجر از مصادیق دیپلماسی فرهنگی است/ آمادگی استانداری تهران برای حمایت از سینماگران
استاندار تهران در بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دیپلماسی فرهنگی را از اولویت های هر کشوری دانست و جشنواره جهانی فیلم فجر را از مصادیق این امر دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران یکی از مهمانان اولین روز سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود. وی عصر پنجشنبه ۳۰ فروردین در حاشیه بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: به نظر می رسد این جشنواره در دوره سی و ششم توسعه یافته تر و در سطح بالاتری نسبت به قبل برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۲۰ سالگی سینمای ایران این رویداد هم نشانگر این است که ایرانیان صاحب سینما هستند، توضیح داد: وقتی در رشته های مختلف مهمانان و فیلمسازانی از کشورهای مختلف به ایران می آیند یعنی پایگاه هنری و سینمایی ایران بیش از گذشته در دنیا ثابت و تقویت شده است.

استاندار تهران افزود: دومین خروجی این جشنواره بحث آموزش است که هم مهمانان خارجی و هم هنرجویان داخلی با شرکت در کارگاه های تخصصی از آن بهره می برند.

مقیمی با اشاره به بازنمایی آیین و آداب و رسوم ایران در آیینه جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: آداب و رسوم، مذهب، دین و آیین های ایرانی در فیلم ها به تصویر کشیده می شوند. نکته جالب توجه برای من محل برگزاری این جشنواره است زیرا وقتی در ضلع شمال شرقی پردیس چارسو به شهر می نگریم، کلیسا، مسجد، کنیسه همزمان مشخص است.

وی برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر را نوعی دیپلماسی در عرصه هنر دانسته و عنوان کرد: همانطور که دیپلماسی در عرصه سیاست با مذاکرات بین المللی دنبال می شود، دیپلماسی فرهنگی نیز از زبان هنر بهره می گیرد تا فرهنگ و تاریخ ایران را بازنمایی کند به ویژه فیلم های تاریخی و مذهبی که طی سال های اخیر در سینمای ایران ساخته شده در این زمینه موفق بوده اند که از نمونه آنها می توان به  فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی اشاره کرد یا در تلویزیون نمونه هایی همچون سریال های «یوسف پیامبر»، «مختارنامه» و نمونه های قدیمی تر مانند «هزار دستان» و… را سراغ داریم.

مقیمی همچنین با اعلام حمایت استانداری تهران از هنرمندان و ساخت فیلم هایی که معرف سینمای ایران در دنیا باشند، ادامه داد: شورای فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران وظیفه اش حمایت و باز کردن راه برای هنرمندان در تولید آثار هنری است چراکه هنرمندان جز این که راهشان در فیلمسازی باز باشد، انتظاری ندارند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز