مدیرعامل خانه هنرمندان ایران گفت:

امیدوارم شاهد بازگشایی «خانه معمار» باشیم

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۷۰۰۵۷۲
امیدوارم شاهد بازگشایی «خانه معمار» باشیم
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران گفت: خانه استاد لرزاده ساختمان شماره دو خانه هنرمندان است؛ براساس صحبت‌هایی که تاکنون شده است برخی از اعضای هیات امنای این خانه مشخص شده‌اند و امیدواریم که شاهد بازگشایی این خانه باشیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقه طراحی مفهومی جایزه معماری میرمیران با موضوع «معماری نور و سایه» و اعلام برگزیدگان این دوره همراه با افتتاح نمایشگاه آثار یازدهمین دوره جایزه معماری میرمیران دوشنبه ۳ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجید رجبی‌معمار ـ مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ـ گفت: جای بسی خوشحالی است که خانه هنرمندان ایران در دوازدهمین دوره برگزاری جایزه معماری میرمیران میزبان این رویداد مهم معماری بوده است.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به حضور انجمن معماران و فعالیت آن در خانه هنرمندان ایران اظهار کرد: جامعه مهندسان معمار ایران امروز یکی از انجمن‌های مهم هنری است که در طول سال برنامه‌ها و نشست‌های بسیار متنوعی در زمینه حوزه‌های مختلف معماری برگزار کرده است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جلسه‌ای که در شورای شهر تهران برگزار شد و در آن جلسه مصوب شد که خانه معمار معاصر برجسته ایران استاد لرزاده به عنوان خانه معمار نام بگیرد، گفت: خانه استاد لرزاده ساختمان شماره دو خانه هنرمندان است که انجمن‌های هنری در آن جا مستقر هستند. براساس صحبت‌هایی که تاکنون شده است برخی از اعضای هیات امنای این خانه مشخص شده‌اند و امیدواریم که شاهد بازگشایی این خانه باشیم.

رجبی‌معمار در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ارزش‌های معماری در فرهنگ و هنر ایران زمین بیان کرد: آثار معماری ایرانی همچون نگینی در سرزمین ما می‌درخشند و من شیفته معماری ایرانی هستم. با این که بیش از۱۰۰ بار به اصفهان رفته‌ام اما سالی یک بار باید به اصفهان بروم تا میدان نقش جهان٬ مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع را تماشا کنم.

در بخش دیگری از این مراسم ایرج اعتصام ـ مدیرعامل بنیاد معماری میرمیران ـ گفت: ایده کلی تاسیس بنیاد معماری میرمیران در زمان حیات هادی میرمیران شکل گرفته بود و بحث‌هایی در این باره داشتیم و میرمیران علاقه‌مند بود که این مساله نهادینه شود و سازمانی خارج از دانشگاه‌ و سازمان‌های دولتی شکل بگیرد که بتواند این مساله را پیگیری کند. پس از درگذشت زنده یاد میرمیران، این بنیاد در سال ۱۳۸۵ رسماً تاسیس شد.

او در ادامه صحبت‌های خود به موضوع جایزه «میرمیران» در هر یک از دوره‌های برگزاری اشاره کرد و اظهار کرد: اولین دوره این جایزه را به ورودی‌های دانشگاه معماری و نفرات اول تا سوم کنکور اختصاص دادیم که از آن‌ها تقدیر شد. دوره دوم را به خروجی‌های برتر دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد اختصاص دادیم. در سومین دوره شورای سیاست‌گذاری در بنیاد میرمیران شکل گرفت که موضوعات مسابقه را مشخص می‌کردند. در وهله اول معماری را در بستر طبیعت و عناصر طبیعی بررسی کردند و در هر دوره به فراخور اهمیت موضوعی انتخاب شد.

اعتصام در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: یکی از آرزوهای من در سال‌های گذشته انتشار دستاوردهای ۱۱ ساله بنیاد میرمیران بود که خوشبختانه این آرزو به زودی برآورده خواهد شد و کتاب دستاوردهای این رویداد در حال حاضر آماده انتشار است و امیدوارم بزودی این کتاب ارزشمند منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

در این مراسم همچنین متن پیام دکتر عباس آخوندی؛ وزیر راه، مسکن و شهرسازی و حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران خوانده شد.

تقدیر از برگزیدگان و افتتاح نمایشگاه آثار یازدهمین دوره جایزه معماری میرمیران از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

57669620

نظر شما