در نشست معاون مطبوعاتی با خبرنگاران حوزه رسانه مطرح شد:

بیمه خبرنگاران به شیوه سنتی برگشت/ ارائه مدل جدید برای تغییر کیوسک های مطبوعاتی

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۰:۲۹:۵۰
کد خبر: ۷۰۰۸۵۹
بیمه خبرنگاران به شیوه سنتی برگشت/ ارائه مدل جدید برای تغییر کیوسک های مطبوعاتی
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در صبحانه کاری با خبرنگاران حوزه رسانه، موضوع آموزش، بیمه و امور صنفی و رفاهی خبرنگاران را از مهم ترین دغدغه های کاری خود عنوان کرد و درباره این موارد توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه صبحانه کاری با خبرنگاران حوزه رسانه که صبح امروز 5 اردیبهشت ماه در سالن جلسات معاونت مطبوعاتی برگزار شد از سیاست های جدید حمایتی مبنی بر ارائه یارانه مستقیم به رسانه ها، دسترسی آسان خبرنگاران به اطلاعات از طریق اینترنت بدون فیلتر و حمایت از نهادها و تشکل های صنفی روزنامه نگاری سخن گفت و موضوع آموزش، بیمه و امور صنفی و رفاهی خبرنگاران را از مهم ترین دغدغه های خود عنوان کرد.

گفتگوی+صمیمانه+اهالی+رسانه+با+معاون+مطبوعاتی+وزارت+ارشاد+

سلطانی فر با اشاره به بیمه خبرنگاران توضیح داد: در تصمیمی جدید شکل حمایتی از روزنامه‌نگاران را به شیوه سنتی تغییر دادیم در همین راستا طرح اشتراک مجلات و بیمه را تعطیل کردیم. به این ترتیب هزینه بیمه خبرنگاران به سبد یارانه مستقیم مدیران مسؤول برگردانده می‌شود و در مقابل مدیران مسؤول موظف‌اند که نیروهای کار خود را بیمه کنند، در غیر این صورت از تسهیلات و کمک‌های وزارت ارشاد محروم می‌شوند.

محمد سلطانی فر دغدغه اصلی و دلیل حضور خود در معاونت مطبوعاتی را موضوع آموزش دانست و گفت: به دنبال ایجاد تحولی عمیق در روزنامه‌نگاری سنتی و گذر از آن به سمت روزنامه‌نگاری نوین هستیم؛ هرچند معتقدم روزنامه‌نگاری سنتی منسوخ نشده اما مدل مشارکت و حضور مردم کاملا متفاوت شده است و باید این را درک کنیم چراکه با شکل‌های نوین نوشتن روبرو شده‌ایم.

معاون مطبوعاتی، اینفوگرافی، موبایل‌نویسی و روزنامه‌نگاری پهبادی و... را از جمله اشکال نوین روزنامه‌نگاری دانست و خاطرنشان کرد: باید روزنامه نگاری مبتنی بر پیام رسان‌ها و تکنولوژی‌های جدید را فرا گرفته و خودمان را با تحولات جدید سازگارتر کنیم.

گفتگوی+صمیمانه+اهالی+رسانه+با+معاون+مطبوعاتی+وزارت+ارشاد+6

سلطانی‌فر همچنین با اشاره به نظام توزیع مطبوعات گفت: متأسفانه ما هنوز‌‌ همان شکل صد سال پیش را دنبال کرده و هنوز حس می‌کنیم که دکه‌های موجود در کوچه‌ها و خیابان‌ها باید مسیر توزیع را شکل دهند و همین نشناختن فضای توزیع جدید یکی از عوامل کاهش فروش نشریات است. در دنیا پست با استفاده از تکنولوژی های نوین خدمات بسیاری به مطبوعات ارائه می کند.

وی ادامه داد: قرارداد بسیار خوب و کم هزینه با پست منعقد کرده‌ایم تا با صرف هزینه های اندک، شرایطی فراهم شود که مطبوعات سریع‌تر به دست مردم برسد.

گفتگوی+صمیمانه+اهالی+رسانه+با+معاون+مطبوعاتی+وزارت+ارشاد+4

معاون مطبوعاتی همچنین به شکل دکه‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: با بررسی مدل دکه های مطبوعاتی در دیگر کشورها، مطالعات خوبی در این زمینه انجام و مدل های جدیدی ارائه شد که بر مبنای آن دکه ها از فروش صرف مطبوعات تبدیل به یک مرکز اطلاع‌رسانی شوند.

وی در ادامه افزود: باید کمک کنیم که نوع ارائه مطبوعات در این دکه‌ها تغییر کند به گونه ای که حتی یک فرد تحصیل کرده روزنامه‌نگاری هم بتواند در آن فعالیت کرده و آن را دور از شان خود نداند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز