معاون امور هنری وزارت ارشاد:

عرضه آثار هنری به برنامه ریزی نیاز دارد/ تغییر موسسات به صنف

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۶:۳۷
کد خبر: ۷۰۲۰۱۴
عرضه آثار هنری به برنامه ریزی نیاز دارد/ تغییر موسسات به صنف
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نخستین نمایشگاه بین­ المللی کار، بر ضرورت برگزاری حلقه ه­ای حرفه ­ای و برنامه ریزی برای عرضه آثار هنری تأکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیدمجتبی حسینی عصر جمعه هفتم اردیبهشت از نخستین نمایشگاه بین­ المللی کار در محل دائمی نمایشگاه­ های بین­ المللی تهران دیدن کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این نمایشگاه گفت: تعداد فراوان افرادی که در دانشگاه­ ها و آموزشگاه ­های هنری، هنر را فراگرفته ­اند، بیانگر اقبال جامعه و خانواده­ ها به هنر است و ضرورت دارد موضوع اشتغالِ آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش هنر در بازارِ کار ایران و جهان، اظهار کرد: ارزان بودن اشتغال ­آفرینی در عرصه هنری، ظرفیت بزرگی است که کمتر به آن توجه شده است. هنرمندان جوان و مستعد بسیاری داریم که به نوعی ساماندهی نیاز دارد تا زمینه فعالیت و ارائه آثار هنری فراهم شود.

حسینی در ادامه گفت: عرضه آثار هنری، حلقه­ ای است که به برنامه ریزی و تعامل نیاز دارد و در کنار این عرضه، مؤسسات و نهادهای فعال در حوزه تولید و ارائه کالا و خدمات هنری، به دانش هنری نیاز دارند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مسئولان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این نمایشگاه، با تاکید بر تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نیاز است تلاش کنیم مؤسسات فرهنگی- هنری به صنف، تغییر وضعیت دهند و مسایلی مانند بیمه هنرمندان و بیمه فعالیت ­های هنری هنرمندان با توجه به مشخصه­ های آن با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگیری شود.

در این بازدید سعید سمیعی دبیر نمایشگاه و محمد حمزه ­ای مدیر نمایشگاه نیز حضور داشتند.

مرکز کار ایران، نخستین نمایشگاه بین ­المللی کار را در سالن خلیج فارسِ محل دائمی نمایشگاه ­های بین ­المللی تهران، برگزار کرده

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز