معاون حقوقی وزیر آموزش‌ و پرورش:

مختومقلی فراغی به تمام بشریت متعلق است

۱۳۹۷/۰۲/۱۴ - ۱۰:۳۲:۲۵
کد خبر: ۷۰۳۵۷۶
مختومقلی فراغی به تمام بشریت متعلق است
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مختومقلی فراغی شاعری بزرگ و ادیبی تواناست، گفت: مختومقلی فراغی یک شاعر ملی و متعلق به تمام بشریت است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ یوسف نجفی در همایش بزرگداشت دویست و هشتاد و پنجمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی در گنبدکاووس، اظهار کرد: آثار مختومقلی فراغی کاملا سلیس و روان است.‌ می‌توانیم از وی به عنوان یک مصلح اجتماعی ‌یاد کنیم، زمانی که از تبعیض ناله می‌کند و به دنبال اجرای عدالت است و از آزادی سخن می‌گوید. وی متفکری‌ است که درد جامعه را در قالب شعر بیان کرده است.

او افزود: مختومقلی فراغی زینت‌الشعرا، فخرالادبا و معین عرفا است. مختومقلی فراغی شاعری است که در آثارش می‌توان محبت به اهل بیت (ع) و وطن‌دوستی‌ را پیدا کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مختومقلی در اشعارش به خوبی به اهل بیت (ع) اشاره کرده و امام رضا(ع) در شعرهایش جایگاه ویژه‌ای دارد. وی در اشعارش چندین‌بار از امام حسین (ع) یاد کرده است.

مختومقلی فراغی شاعر بلند آوازه ترکمن است که در سال ۱۱۱۲ خورشیدی در حاجی قوشان از توابع شهرستان گنبدکاووس چشم به جهان گشود و در سال ۱۱۷۶ چشم از جهان فروبست و در روستای آق توقای از توابع شهرستان مراوه تپه آرام گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز