درخواست فرهادی پس از پایان نشست خبری در کن:

کسانی که می‌توانند کاری کنند جعفر پناهی به کن بیاید

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۵:۲۹:۴۰
کد خبر: ۷۰۵۴۰۷
کسانی که می‌توانند کاری کنند جعفر پناهی به کن بیاید
اصغر فرهادی پس از پایان نشست خبری فیلم «همه می‌دانند» در جمع خبرنگاران گفت: « کسانی که می‌توانند تصمیم بگیرند، کاری کنند که جعفر پناهی به اینجا بیاید.» جعفر پناهی در کنار اصغر فرهادی دومین فیلمساز ایرانی است که با فیلم « سه رخ» در جشنواره کن در بخش مسابقه حضور دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پس از پایان نشست رسانه‌ای فیلم «همه می‌دانند» در جشنواره کن، اصغر فرهادی کارگردان این فیلم از خبرنگاران خواست تا چند دقیقه‌ای بمانند. فرهادی پس از آن به خبرنگاران گفت: «امسال سال خاصی است، دو فیلم از و فیلمساز ایرانی در بخش مسابقه جشنواره کن حضور دارند. در کنار من فیلمی هم از جعفر پناهی در این جشنواره حضور داد.»

وی ادامه داد: «جعفر برای من بسیار قابل احترام است. من دیروز با او صحبت کردم و به نظرم هنوز وقت هست و می‌خواهم از اینجا اعلام کنم کسانی که می‌توانند تصمیم بگیرند، کاری کنند که جعفر پناهی به اینجا بیاید.»

کارگردان «همه می‌دانند» با بیان اینکه جعفر پناهی سفر زیاد رفته، جشنواره زیاد رفته و جایزه زیاد گرفته است گفت: «پناهی سفر برایش مهم نیست. اینکه فیلمسازی وقتی فیلمش را ساخته، رو در رو تماشگر را ببیند و احساس کن آن‌ها چه نظری دارند مهم است و این حق جعفر پناهی است و هنوز برای این کار وقت هست.»

اصغر فرهادی در پایان گفت: «خیلی حس عجیبی دارم و این اذیتم می‌کند که من اینجا هستم و او نمی‌تواند باشد. اینکه جعفر پناهی در تمام این سال‌ها دست از کار نکشید و افسرده نشد خیلی برایم قابل احترام است.»

فیلم «سه رخ» پناهی روایتگریست از درگیریهای زندگی سه هنرپیشه زن ایرانی که هر یک شرایطی ویژه را در حرفه کاری خودش تجربه میکند؛ یکی از این هنرپیشگان متعلق به دوران سابق و روزگار غلبه فیلم‌ فارسی‌هاست؛ این هنرپیشه اکنون ممنوع الفعالیت است و با خاطرات گذشته روزگار می‌گذراند. هنرپیشه دوم محصول روزگار معاصر و از چهره‌های کنونی است که تلقی خاص خود را از حیطه کاری خود دارد و هنرپیشه سوم هم جوانی است در ابتدای راه که به دنبال ارتقای جایگاه خویش است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز