با اجرای سالار عقیلی؛

جشن تولد ۷۲ سالگی نوازنده پیشکسوت نی برگزار شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۹:۵۷:۴۲
کد خبر: ۷۰۶۵۷۵
جشن تولد ۷۲ سالگی نوازنده پیشکسوت نی برگزار شد
هنرمندان موسیقی تولد محمد موسوی نوازنده پیشکسوت نی را جشن گرفتند و از ویژگی های این استاد نی نواز سخن گفتند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آئین گرامیداشت هفتاد و دومین سالروز تولد محمد موسوی نوازنده‌ پیشکسوت نی با نام «آن نایی دلداده» شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور تعدادی از بزرگانِ موسیقی و هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای مراسم، سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران ضمن خوش‎آمدگویی به حاضران اظهار کرد: استاد سید محمد موسوی بی تردید یکی از برجسته ترین هنرمندان بی معلم در عرصه موسیقی ایرانی است که با عشق به موسیقی ایرانی زندگی کرده و بعدها به طور مستقیم و غیر مستقیم از محضر استاد کسایی بهره جسته است.

 وی با اشاره به خدمتگزاری اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد: مهم‎ترین کار ما این است که در زمان زنده بودن هنرمندان مقام هنری آنان را ارج و قدر بنهیم تا خدای نکرده روزی حسرت نخوریم.

اجرای سالار عقیلی خواننده‌ موسیقی ایران با همراهی حریر شریعت‌زاده، اجرای مزدا انصاری و همچنین نی‌نوازی موسوی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

سالار عقیلی پیش از اجرای خود بیان کرد: من بخش زیادی از هنر آوازی‌ام را مدیون استاد محمد موسوی هستم. او یگانه استاد بی‌بدیل نوازندگی نی در ایران زمین است و به حق جانشین استاد کسایی و وجودشان باعث افتخار ما و ایران است. موسوی فقط نوازنده‌ قابلی در ساز نی نیست بلکه انسانِ والا و آزاده‌ای است که در طول فعالیتش، هنر خود را به هر قیمتی نفروخت. او می‌توانست در موقعیت بسیار بهتر از آنی که هم‌اکنون است، قرار داشته باشد اما هیچ‌گاه جز کاری که دوست داشت، انجام نداد و تنها در خانه نشست و سال‌ها تدریس کرد. ایشان هنر خود را نفروخت و این ارزشمندترین چیزی است که باید در زندگی هنری‌شان به آن توجه کرد.

حریر شریعت‌زاده نوازنده‌ دف و پیانو نیز در صحبت‌های کوتاهی درباره‌ موسوی اظهار کرد: من از کودکی با شنیدنِ صدای ساز شما از خود بی‌خود شدم و هم‌اکنون نیز همان حس را می‌گیرم. من با وجود آنکه سال‌هاست پدرم را از دست داده‌ام اما شما همیشه حق پدری را به گردن من داشتند.

این دو هنرمند سپس قطعه‌ «ایران» را اجرا و آن را به محمد موسوی تقدیم کردند.

میلاد کیایی آهنگساز و نوازنده‌ سنتور دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی گفت: اولین دیدار من با آقای موسوی تابستان سال ١٣٤٢ در اردوی رامسر بود و صدای جادویی نی را شنیدم و دیدم که او مشغولِ نواختن است. از ویژگی‌های این هنرمند، آزادگی است و او وجودی پر از مهر و دوستی دارد.

در این برنامه هنرمندانی همچون محمد اسماعیلی، هوشنگ کامکار، بیژن کامکار، منصور قنادپور، رضا مهدوی، فضل‌الله توکل، میلاد کیایی، عباس خوشدل، علی مرادخانی، شاهرخ تویسرکانی، محمدعلی بهمنی، سعید ثابت، نجمه تجدد، آذر هاشمی، قاسم رفعتی، شبنم سمیعیان، رضا موسوی زاده، هاله وزیری، عباس خوشدل، ملیحه مرادی، جواد بختیاری حضور داشتند. 

مستر کلاس محمد موسوی در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران

محمد موسوی روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران مستر کلاس خود را هم برگزار کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز