«خندوانه» با جناب خان ماه رمضانی شد؛

آیا رامبد جوان کماکان با «خندوانه» می تازد!

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۱۵:۰۴:۰۴
کد خبر: ۷۰۶۷۴۳
آیا رامبد جوان کماکان با «خندوانه» می تازد!
مجتبی احمدی- برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان و البته این بار با حضور عروسک محبوب جناب خان مهمان سفره های ماه رمضان می شود.

 با توجه به اینکه «خندوانه» یکی از برندهای شبکه نسیم محسوب می شود و مسئولین تلویزیون به خصوص شبکه نسیم روی این برنامۀ کارنامه دار حساب ویژه ای باز کرده اند باید دید فصل جدید این برنامه تلویزیونی هم می تواند همچون قبل جذاب از آب در بیاید.

سابقه نشان داده است که در برنامه های چند فصلی معمولا اثر به لحاظ ساختار، محتوا و سوژه دچار یک رکود و کلیشه می شود، اما توقع می‌رود رامبد جوان که اصولا آرتیست باهوش و کاربلدی است در فصل جدید هم حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. به هر حال او در چند فصل قبل تلاش کرده است که برنامه را در اوج نگه دارد هر چند که در بسیاری از مواقع با فراز و نشیب محسوسی در این برنامه مواجه بوده ایم.

در فصل های قبلی گاهی شاهد این بوده ایم که بار محتوایی و کمدی کار، رمق چندانی نداشته است و کاراکتر خود رامبد جوان بوده است که برای دقایقی مخاطب را نگه داشته است و البته گاهی مهمانان برنامه بوده اند که جذابیت برنامه را تأمین کرده اند، اما بی تردید فصل جدید «خندوانه»نیازمند یک خانه تکانی اساسی است تا برنامه در اوج بماند.

ایجاد آیتم‌های نو، درگیر کردن مخاطبان (که پیش از این نیز سابقه آن را داشته)، ایجاد فضای مفرح در مسابقه و البته کمرنگ‌تر کردن حضور اسپانسر قطعا می تواند نقطۀ عطف برنامه «خندوانه» در فصل جدید باشد.

اگرچه رامبد جوان در وجه تبلیغاتی برنامه حربه های مختلفی را به کار می برد، اما فراموش نکنیم که گاهی تمهیدات او نیز در نمایان سازی اهداف اسپانسر از حوصله مخاطب کم حوصله امروز خارج است.

مراقبت از جایگاه آثاری مثل «خندوانه»، «دورهمی» و ... در تلویزیون که در سال های اخیر در جذب مخاطب سیما مؤثر بوده اند کار چندان ساده ای نیست. فکر نو، لحن نو و نگرشی متفاوت به استندآپ ها در ماندگاری این برنامه جذاب قطع به یقین مؤثر خواهد بود.

برنامه «خندوانه» از اولین شب های ماه رمضان امسال روی آنتن شبکه نسیم می رود و باید دید در ترافیک کنداکتور شبکه های مختلف چقدر رامبد جوان و البته عروسک بازگشتۀ جناب خان شانس دیده شدن دارند.

 

نظر شما