هیأت داوران پنجاه‌وهفتمین دوره «هفته منتقدین کن» اعلام کرد

«دیامانیتو» جایزه بزرگ فیلم‌های اول و دوم کارگردانان را دریافت کرد

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۳:۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۰۸۸۰۱
«دیامانیتو» جایزه بزرگ فیلم‌های اول و دوم کارگردانان را دریافت کرد
به نقل از هالیوود ریپورتر «دیامانیتو» به کارگردانی «گابریل آبرانتس» و «دنیل اشمیت» جایزه بهترین فیلم بخش هفته منتقدین جشنواره‌ی کن را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ هیأت داوران پنجاه‌وهفتمین دوره «هفته منتقدین کن»  جایزه بزرگ این بخش از جشنواره را که ویژه فیلم‌های اول و دوم کارگردانان است را به فیلم سورئال «دیامانیتو» اعطاء کردند.

این کمدی درام که محصول مشترک فرانسه، برزیل و پرتغال است روایتگر زندگی یک فوتبالیست است که با یک مصدومیت سنگین از اوج به پائین کشیده می‌شود و دوران فوتبالی او به پایان می‌رسد.

«کریس سوئیس» به کارگردانی «آنژا کوفمل»، «یک روز» به کارگردانی «سوفیا زیلاژی»، «فیوگ» به کارگردانی «آگنیزکا موزینسکا»،‌ «وحشی» به کارگردانی «کمیل ویدال-ناکت» و «SIR» به کارگردانی «روهنا گرا» دیگر فیلم‌های بخش رقابتی بلند «دوهفته کارگردانان» کن بودند.

در بخش فیلم کوتاه نیز «هکتور مالو: آخرین روز سال» به کارگردانی «ژاکلین لنزتو» موفق به کسب جایزه در رقابت با ۹ فیلم دیگر شد و «فلیکس ماریتو» بازیگر فرانسوی نیز برای بازی در فیلم «وحشی» برنده جایزه «ستاره نوظهور» نام گرفت.

هفتادویکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه‌ می دانند» ساخته اصغر فرهادی افتتاح شد و امشب  ۱۹ می ( ۲۹ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز