گمانه زنی فیلم های برتر کن ۲۰۱۸

اصغر فرهادی و جعفر پناهی در لیست جایزه ها نیستند

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۴:۴۸:۵۶
کد خبر: ۷۰۸۸۳۶
اصغر فرهادی و جعفر پناهی در لیست جایزه ها نیستند
تا چندساعت دیگر (هفت شب به وقت فرانسه) مراسم پایانی هفتاد و یکیمن دوره جشنواره کن در کاخ لومیر برگزار می شود. برخی از روزنامه های فرانسوی گمانه زنی های خود را درباره برگزیدگان این دوره از جشنواره شروع کرده اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ روزنامه فیگارو بخت دریافت «نخل طلا» را برای فیلم «تابستان» از روسیه می داند و دوربین طلا را برای فیلم «دختر» که زندگی یک بالرین دوجنسی را می‌گوید. منتقدین بین المللی که در روزنامه اسکرین نظرهای خود را انعکاس داده اند برترین فیلمشان «برنینگ» ساخته فیلمساز کره‌ای لی شانگ دونگ است. پانزده منتقد این نشریه معتبر فرانسوی بالاترین امتیاز خودرا به فیلم «تابستان» ازروسیه داده اند.

اما روزنامه پاریزین که خبرهایش معمولا از منابع مطمئن به دست می آید نوشته: جایزه «نخل طلا» این دوره فستیوال برای فیلم «در جنگ» ساخته استفان بریزه از فرانسه خواهد بود و جایزه بهترین بازیگر زن برای ژونا کولینگ برای فیلم «جنگ سرد» از لهستان. جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازیگر فیلم «دوگمن» از ایتالیا. جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم «تابستان» از روسیه. جایزه ویژه داوران برای فیلم ژاپنی «اساکو یک ودو»، جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «برنینگ» به کارگردان کره ای لی شانگ دونگ.

در این میان و بر مبنای نظر منتقدین انگلیسی زبان سایت «ایندی وایر» این فیلم ها بهتر است جایزه بگیرند: «کفرنوم» ساخته فیلمساز زن لبانی نادین لبکی. «لازارو خوشبخت» از ایتالیا به کارگردانی الیس روحواشر و در مرحله بعد فیلم ژاپنی اثر کوریدا و آنگاه فیلم امریکایی اسپایک لی «بلاک کککمسن» را برتر می‌دانند.

هیچ کدام از  منتقدین از کارگردانان ایرانی در فهرست فیلمسازان دارای شانس بردن جایزه ها نامی نبرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز