تسهیل و تسریع در ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر به هنرمندان مناطق زلزله زده

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۵:۴۶:۰۲
کد خبر: ۷۰۸۹۰۱
تسهیل و تسریع در ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر به هنرمندان مناطق زلزله زده
در دیدار مدیران صندوق اعتباری هنر با اهالی فرهنگ و هنر استان کرمانشاه بر نقش موثر و تاثیر گذار هنرمندان بر توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور و بررسی راهکارهای ارائه هرچه بهترخدمات به هنرمندان این استان خصوصاً مناطق زلزله زده تأکید شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مدیران صندوق اعتباری که به منظور دیدار و بررسی مسائل و مشکلات فعالان فرهنگی و هنری استان کرمانشاه به این استان سفر کرده بودند در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان حاضر شدند.
منصور وحیدی فر، معاون اعضا صندوق اعتباری هنر در این دیدار با اشاره به امضای تفاهم نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته گفت: از سال ٨٣ تا ٩٦ ، تنها ٢٠ هزار هنرمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر قرار گرفته بودند که خوشبختانه به همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۶ برای اولین بار ۶۰ درصد به ظرفیت بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر افزوده شد.
ایشان افزود: در حوزه تسهیلات و پرداخت وام به اعضاء  با تأکید مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بر لزوم بهره مندی عادلانه اعضاء از خدمات صندوق در سراسر کشور تلاش شده است منابع پرداختی بیش از گذشته به استان ها اختصاص یابد.
ایشان در ادامه افزود: به منظور پوشش بیمه تکمیلی در سال ٩٧، در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکت های مختلف بیمه گر جهت اخذ بهترین شرایط و تسهیلات بیمه ای به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه می باشیم و صندوق اعتباری هنر در جهت پیگیری و رفع مشکلات بیمه ای و کمک مستمری هنرمندان استان کرمانشاه خصوصاً عزیزان ساکن در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و قصرشیرین از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
زهرا حق شعار مشاور، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در این نشست گفت: در این دوره از فعالیت صندوق  توجه ویژه ای به استان ها شده است. سفرهای حمایتی مدیران صندوق اعتباری هنر یکی از برنامه های مهم صندوق است که با انجام دیدارهای چهره به چهره، مسئولان صندوق اعتباری هنر از نزدیک در جریان مسایل و دغدغه های اهالی فرهنگ، هنر و رسانه  قرارمی‌گیرند.
ایشان با اشاره به سفرهای انجام شده در سال گذشته گفت: سفرهای حمایتی مدیران صندوق با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عزم مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از نیمه دوم سال ٩٦ آغاز شد و طی این مدت به ٨ استان، ٥٠ شهرستان و چندین روستا سفر کردیم. بیش از ٣٠ هزار کیلومتر در جهت برطرف کردن مشکلات معیشتی جامعه فرهنگی و هنر کشور طی این مدت پیموده شده است. امیدواریم با همراهی سایر نهادهای دست اندرکار شاهد رفع محرومیت ها در خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه کشور خصوصاً فضای مملو از امید و آرامش در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه باشیم.
در پایان مدیران صندوق اعتباری هنر، سوالات حاضرین را در رابطه با بیمه هنرمندان، تسهیلات و عضویت در صندوق اعتباری هنر پاسخ دادند.
دیدار با دکتر علی الفتی، شاعر اهل سرپل ذهاب و کیوان قلعه خانی هنرمند حوزه موسیقی و جمعی از شاعران برجسته استان کرمانشاه، بازدید از نمایشگاه دست سازه های هنرمندان سرپل ذهاب، دیدار با اساتید موسیقی مقامی در شهرستان گهواره از برنامه هیات اعزامی صندوق اعتباری هنر طی دوروز اول سفر به استان کرمانشاه بود.
حضور در مناطق زلزله زده و دیدار با اهالی فرهنگ و هنر این مناطق از دیگر برنامه های هیات اعزامی صندوق اعتباری هنر به استان کرمانشاه در نهمین سفر حمایتی است.
شایان توجه است؛ بر اساس سیاست جدید صندوق اعتباری هنر مبنی بر شناسایی و حمایت از هنرمندان گمنام در مناطق کم برخوردار و گسترش چتر حمایتی صندوق در سراسر کشور، سفرهای حمایتی مدیران این صندوق در دستور کار قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز