با همکاری بنیاد سعدی؛

تفاهم‌نامه ای برای آموزش فارسی در سوئیس امضا شد

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۷:۰۶:۲۴
کد خبر: ۷۰۹۳۳۶
تفاهم‌نامه ای برای آموزش فارسی در سوئیس امضا شد
تفاهم‌نامۀ همکاری آموزشی بنیاد سعدی با مؤسسۀ پروانه (Association Papillon) در کشور سوئیس در راستای گسترش زبان فارسی امضا شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ طی نشستی تفاهم‌نامه همکاری این بنیاد با مؤسسۀ آموزشی- فرهنگی  پروانه در سوئیس توسط فرهاد پالیزدار معاون امور بین الملل بنیاد سعدی و منصور امینی‌زاده  نماینده موسسه پروانه به امضا رسید.

 این تفاهم‌نامه در راستای برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در کشور سوئیس، بر اساس استاندارد چارچوب مرجع بنیاد سعدی تنظیم شده و به امضا رسیده است.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، مؤسسه پروانه متعهد شده است تا منابع آموزشی بنیاد سعدی را به کار گیرد، مدرسان آموزش زبان فارسی خود را بر اساس استاندارد این بنیاد انتخاب کند و یا در صورت نیاز، این مدرسان در دوره‌های تربیت مدرس بنیاد سعدی شرکت کنند.

از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه مجوز برگزاری آزمون­‌های تعیین­ سطح، پیشرفته و آمفای بنیاد سعدی در کشور سوئیس از سوی مؤسسۀ پروانه است.

بر اساس این گزارش، ارائۀ تسهیلات لازم برای تقویت و گسترش آموزش زبان فارسی در سوئیس، حمایت و پشتیبانی از فارسی‌آموزان مستعد با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی، اعزام استاد ایرانی، برگزاری کارگاه‌های آموزش زبان فارسی در محل موسسه، برگزاری دوره‌های ویژۀ تربیت مدرس آموزش زبان فارسی، و حمایت از تألیف و چاپ کتاب­‌های آموزشی و کمک­‌آموزشی مرتبط با زبان فارسی با مشارکت مؤسسه پروانه در قالب پروژه­‌های مشترک نیز از جمله تعهدات بنیاد سعدی است.

از جمله اهداف اصلی مؤسسه فرهنگی پروانه، آموزش زبان فارسی به بی‌سوادان و کم‌سوادان افغانستانی و نیز ایرانیان نسل دوم، سوم و چهارم مقیم است. همچنین در کنار کلاس‌های فارسی‌آموزی، فعالیت‌های فرهنگی دیگری از جمله کلاس‌های آشپزی، عکاسی و آیین‌های سنتی مانند نوروز و یلدا و ... با هدف شناساندن فرهنگ و حفظ هویت ایرانی در این مؤسسه برگزار می‌شود. این مؤسسه در سال ۲۰۱۶ برندۀ جایزۀ «سلام بر بیگانه» در کشور سوئیس شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز