بعید نزدیک به حقیقت؛

قاسم خانی+ مهران مدیری و کیروش منهای سیدجلال

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۴:۲۵:۳۶
کد خبر: ۷۰۹۹۹۴
قاسم خانی+ مهران مدیری و کیروش منهای سیدجلال
یادداشت- مجتبی احمدی

تقریبا تمام اهالی تلویزیون خاطرات مفصلی از همکاری های پیمان قاسم خانی و مهران مدیری را در خاطر دارند. حضور مشترک این دو در کنار هم اتفاقات مهمی را در طول سال های اخیر در آثار طنز تلویزیونی رقم زد. اختلافات منطقی که اصولا بین هر همکاری در طول سالیان متمادی کار مشترک رخ می دهد باعث شد مدتی پیمان قاسم خانی و مهران مدیری از یکدیگر فاصله بگیرند و بدون شک و هیچ تعارفی باید گفت که افت کیفی برخی آثار مهران مدیری در بحث نگارش با کنار گذاشته شدن پیمان قاسم خانی و یا عدم علاقه قاسم خانی برای همکاری با مهران مدیری به شدت مشهود بود. 

در طول این سال ها بارها شاهد این بودیم که مهران مدیری به رغم شخصیت و چهره کاریزماتیک و توانایی و استعدادی که ذاتا در وجود این آرتیست وجود دارد به خاطر نداشتن متون خوب، فانتزی های روی کاغذ و در واقع نگارش طنازانه آثار کمدی تلویزیونی، بسیاری از ساخته های او با ضعف کیفی مواجه شد. تلویحا هر دو از عدم همکاری با یکدیگر صحبت می کردند. اتفاقی که در برنامه دورهمی افتاد و کنار گذاشته شدن مهراب قاسم خانی که گویا طرح اولیه این برنامه را به شبکه نسیم ارائه داده بود باعث شد کمتر کسی فکر کند که قرار است مجددا این دو نویسنده، مهراب و پیمان قاسم خانی تمایل داشته باشند با مهران مدیری کار جدیدی را کلید بزنند و همکاری کنند، اما این اتفاق افتاد.

مشخصا سریالی در راه است که مهران مدیری و پیمان قاسم خانی و البته مهراب قاسم خانی، امیرمهدی ژوله با رد پایی از اول مارکت که در عکس مشترک این گروه ناصر قدیر کاشانی نیز دیده شد قرار است همکاری مجددی را کلید بزنند و اما در دنیای فوتبال هم این روزها اتفاقی رخ داده است که کمتر کسی آن را حدس می زد. اصولا پدیده فوتبال به اندازه کافی خودش پتانسیل سورپرایز را دارد، اما گاهی اوقات آدم های فوتبالی با تصمیم های عجیب، غریب، گاه حرفه ای و گاه سلیقه‌ای تعجبی بیش از سورپرایز را برمی انگیزد.

index111

وقتی سرمربی تیم ملی که 3 الی 4 بازیکن نامدار را از لیست نهایی خود برای جام جهانی کنار گذاشت واکنش های متفاوت را با خود به همراه داشت. برخی تصمیم او را یک لجبازی مدیریتی می خواندند و برخی معتقد بودند که او بسیار درست عمل کرده است. خیلی از کارشناسان فوتبالی این تصمیم را بر خلاف قاعده فوتبال می دانستند و برخی او را به خاطر تصمیم سنجیده اش تشویق می کردند، اما در همین راستا کیروش که واکنش های مختلف مردمی و البته تفکرات حرفه‌ای خودش را سبک و سنگین کرد جای خالی سیدجلال حسینی را در تیم ملی احساس کرد و در مصاحبه ای گفت: اگر قرار باشد از گروه استندبای کسی را به تیم ملی اضافه کنیم قطعا سیدجلال حسینی است، به هر حال استفاده درست و منطقی از ستاره ها در هر حرفه ای، هر رشته ای و هر اثری نتیجه قابل قبولی خواهد داشت. معمولا لجبازی های حرفه ای در هر حرفه ای چه هنری و چه ورزشی و... باعث شده است که ما نتوانیم از تمام پتانسیل خودمان برای به نتیجه رسیدن استفاده کنیم.

کنار گذاشته شدن رامین رضائیان در پرسپولیس که قطع به یقین نگاه مدیریتی برانکو بود و کنار گذاشته شدن چند بازیکن تیم ملی که از دیدگاه کیروش یک نگاه حرفه ای در عرصه مربیگری است شاید از مسیرهای دیگری نیز قابل حل باشد. محسن مسلمان یک نیم فصل کامل روی نیمکت نشست و لطمه آن را پرسپولیس در میانه زمین دید.

رامین رضائیان در بدترین شرایط از پرسپولیس جدا شد و بخشیده نشد تا دو مربی اروپایی شاغل در کشورمان اعلام کنند که تنها راه تنبیه ستارگان فوتبال کنار گذاشته شدن آنهاست. 

حال باید دید این نوع تصمیم در تیم های بزرگ اروپایی نیز گرفته می شود یا اینکه نه، ما برای اینکه نشان دهیم بازیکن سالاری به هیچ وجه در دیدگاه مدیریت ما جایی ندارد به این نوع از تصمیم روی می آوریم.

به هر حال باید گفت همکاری مجدد پیمان قاسم خانی و مهران مدیری یک اتفاق ویژه در ساخت آثار طنز تلویزیونی و حتی سینمایی است که این اتفاق بعید بالاخره رخ داد و به رغم اینکه بسیاری از نزدیکان این دو از رفاقت دورادورشان خبر می دادند، اما معتقد بودند که قاسم خانی و مهران مدیری دیگر به هم نخواهند رسید، اما این اتفاق رخ داده و سریالی یا فیلم سینمایی جدیدی در راه است. 

این اتفاق بعید می تواند در فوتبال نیز در چند روز مانده به جام جهانی بیفتد و سورپرایز دوم آقای کیروش با بازگشت سیدجلال حسینی به قلب دفاع تیم ملی تحقق پیدا کند.

 

 

نظر شما