جدیدترین خبر جنجالی هالیوود، هاروی واینستاین خود را تسلیم مقامات قضایی آمریکا کرد

باز هم فساد اخلاقی در سینما در صدر اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۱۷:۱۰:۱۵
کد خبر: ۷۱۰۹۲۶
باز هم فساد اخلاقی در سینما در صدر اخبار
هاروی واینستاین پس از 7 ماه، امروز خود را تسلیم مقامات آمریکایی در منهتن کرد تا به جرایم او رسیدگی شود. هاروی واینستاین تهیه کننده آمریکایی و برنده اسکار که اولین نفر در دنیای سینما بود که به سوء استفاده از بازیگران و کارمندان خود متهم شده بود. چند روز پیش مقامات قضایی منهتن نیویورک از بازکردن پرونده قضایی برای رسیدگی به جرایم این تهیه کننده خبر دادند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ هفت ماه پیش و در جریان گزارش هایی که نیویورک تایمز و نیویرکر درباره رسوایی های جنسی در هالیوود منتشر کردند، موج اعترافات تکان دهنده ای از سوی برخی بازیگران زن و کارمندان شرکت واینستاین علیه او به راه افتاد، در ادامه این موج اعترافات که به Me too معروف شد در جای جای جهان و به دیگر عرصه ها نیز کشیده شد و حتی دنیای سیاست و برخی سیاست مدارن را هم در برگرفت، این موضوع باعث شد تا حتی امسال آکادمی نوبل ادبیات هم به حالت تعلیق در بیاید. نتیجه این موج برای تهیه کننده سینما اخراج او از آکادمی اسکار و معلق شدن بسیاری از جوایز سینمایی او بود.

هاروی واینستاین از سوی چندین دادگاه از جمله در نیویورک، لس آنجلس، لندن و ... تحت پیگرد برای پاسخگویی به اتهاماتش قرار گرفته است. اوایل هفته گذشته دادستان فدرال منهتن نیویورک تحقیقاتی را درخصوص اتهامات این تهیه کننده سینما آغاز کرد و در پی آن واینستاین امروز برای تحقیقات در پرونده اش خود را به پلیس منهتن تسلیم کرد.

پس از حضور واینستاین برای پاسخگویی به اتهاماتش، امروز سی. ان. ان هم گزارشی از مورگان فریمن بازیگر سرشناس هالیوودی منتشر کرد که در آن 8 زن او را متهم به آزار کرده بودند و در پی آن فریمن از این زنان عذرخواهی کرد و گفت که اگر کسی را اذیت کرده از روی عمد نبوده است.

 

 

 

نظر شما