برای اولین بار با «اغما»

سریال سیروس مقدم در شبکه چهار

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۴:۲۹:۲۸
کد خبر: ۷۱۱۲۲۹
سریال سیروس مقدم در شبکه چهار
مجموعه تلویزیونی «اغما» امروز در قالب برنامه «سی سریال» به نمایش در می آید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «سی سریال» به تهیه کنندگی حسین مروی روز دهم ماه مبارک رمضان 5 خرداد ماه به پخش و تحلیل سریال «اغما» می پردازد.

سریال تلویزیونی اغما، سریالی ۳۰ قسمتی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی رضا جودی که از شبکه اول سیما در ماه رمضان ۱۳۸۷ پخش شده است.

 داستان این سریال درباره دکتر طه پژوهان با بازی امین تارخ را دنبال می‌کند که یک پزشک فوق متخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحیهای موفقیت آمیزش بروی رزمندگان در جبهه‌ها به پنجه طلایی مشهور است. او اکنون به دلیل بیماری حاد همسرش مولود (شیرین بینا) بر سر دو راهی قرار دارد از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش توسط اوست ولی مولود اصرار دارد که فقط توسط پژوهان جراحی شود. از سویی تنها فرزند آنها پری (نفیسه روشن) مخالف این عمل جراحی توسط پدر است…

مقدم در سال 86 موضوعی غافلگیرکننده را دستمایه دومین سریال مناسبتی خود قرار داد و کارگردانی یکی از تاثیرگذارترین سریالهای نمایش داده شده در ماه رمضان را پذیرفت.

مجموعه «اغما» بعد از سریال او یک فرشته بود،دومین سریالیست که در آن شیطان را در کالبد یک انسان و البته با گستره وسیعترو کاملتری نمایش میدهد .همین امر بخودی خود باعث جذب مخاطب تلویزیون شده و اغما را در رده پربیننده ترین سریالهای مناسبتی قرار میدهد.حضور چهره های متفاوت از شیطان در جای جای قصه و برخورد او با آدمهای متفاوت در این اثر قابل توجه است.مثلا در قالب فردی مومن با ظاهری مذهبی که پیشینه ای مثبت در ذهن دکتر دارد به قصد فریب،همجوار او شده و در جایی دیگر در قالب مردی جوان و خوش قیافه برای گمراهی دختر جوان ظاهر میشود.همچنین استفاده از جلوه های ویژه در جاهایی که بیننده باید با چشم شیطان و از زاویه دید او به محلی ورود پیدا کند،از جذابیتهای نمایشی این سریال و جسارت سازندگان آن به حساب می آید.

امین تارخ، حامد کمیلی، لعیا زنگنه، اسماعیل خلج، ناصر ممدوح، ایرج نوذری، عبدالرضا اکبری، نفیسه روشن، شیرین بینا، شیوا خنیاگر،صدرالدین حجازی، افشین سنگ چاپ، فرحناز منافی ظاهر و... بازیگران این سریال هستند.

«سی سریال» محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که عصرهای ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه