یکشنبه ۶ خرداد ماه پخش می شود

نگاه تاریخی به «موضع گیری آمریکا در قبال فلسطین» در شبکه پرس تی وی

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۰۹:۴۵:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۷۰۱
نگاه تاریخی به «موضع گیری آمریکا در قبال فلسطین» در شبکه پرس تی وی
برنامه این هفته «10 دقیقه» (minutes 10) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی پیرامون موضع گیری دولت آمریکا در دوره های مختلف نسبت به مساله فلسطین خواهد پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه که به تهیه کنندگی مهدی عرب روی آنتن می رود، واکنش های مختلف آمریکایی ها به مساله فلسطین در طی 70 سال درگیری این کشور با رژیم اسراییل و چرخش رویکرد دولت آمریکا مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

این برنامه با استفاده از مصاحبه های آرشیوی، ضمن بیان نظرات رؤسای جمهوری آمریکا در مورد تنش فلسطین و اسراییل که از سال 1948 با کشتار دیر یاسین آغاز شده است، به بررسی دو مساله مهم «آوارگی فلسطینی ها و حق بازگشت آنها» و «ایجاد دو دولت مستقل فلسطین و اسراییل» پرداخته است.

برنامه «10 دقیقه» در ادامه بررسی این موضوع، ضمن اشاره به تغییر رویکرد آمریکا نسبت به مساله فلسطین، موضع گیری این کشور در قبال این مساله را که به تدریج دچار تغییرات محسوسی شده است، مورد بحث قرار می دهد. در این راستا این چرخش رویکرد که از زمان جانسون سی و ششمین رییس جمهوری آمریکا به مرور آغاز شده و تا امروز به طور کامل تغییر کرده است، بررسی می شود.

این برنامه در پایان ضمن نگاه موشکافانه به نظرات باراک اوباما و دونالد ترامپ آخرین روسای جمهوری آمریکا، تغییر کامل موضع آمریکا در مورد مساله فلسطین را نشان داده و به گفت و گو پیرامون «اعتراف روسای جمهوری قبلی آمریکا مبنی بر دفاع از حقوق فلسطینیان» و  در کنار آن به موضوع اخیر «جابه جایی سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس به مثابه بدعهدی آمریکا و تغییر موضوع نسبت به حقوق فلسطین» می پردازد.

برنامه «10 دقیقه» یکشنبه 6 خرداد ماه ساعت 15:15 از شبکه پرس تی وی پخش می شود. این برنامه دوشنبه ساعت 21:15 ، چهارشنبه ساعت 03:15 ، پنجشنبه ساعت 09:15 ، جمعه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 17:15 تکرار خواهد شد.

 

 

 

نظر شما