یکی از برندگان قرعه کشی جام جهانی در برنامه ۹۰

شکایت از فردوسی پور به جای باریک کشید

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۱۲:۴۷:۳۱
کد خبر: ۷۱۱۷۹۴
شکایت از فردوسی پور به جای باریک کشید
یکی از برندگان سفر به جام جهانی روسیه مدعی شد اسپانسر برنامه 90 در خصوص جایزه او معتقد بوده است که سفر به روسیه بدون بلیط مسابقات است و بلیط مسابقات را خودت باید تهیه کنی.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در سال های اخیر که وضعیت اقتصادی تلویزیون اوضاع مستعدی نداشته به کرات شاهد این بودیم که اسپانسرها بر برنامه های تلویزیونی حکومت کرده و حتی گاهی اوقات در اوضاع محتوایی پروژه ها نیز دخالت مستقیم می کنند.

بسیاری از برنامه سازان در مصاحبه ها و اظهارنظرهای مختلف از این قضیه مدام گلایه‌مند بودند و حتی مدیران و سیاست‌گذاران تلویزیون نیز برای این مسئله ابراز نگرانی می کردند چرا که معتقد بودند حضور بی رویه اسپانسر در برنامه های تلویزیونی نه تنها به افت کیفی آثار منجر شده در محتوا نیز ورود نامناسب اسپانسرها لطمه زننده است.

بدقولی اسپانسرها در اهدای جوایز این بار پرمخاطب ترین برنامه تلویزیون را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داد طوری که شنیده می شود عادل فردوسی پور نیز از این قضیه مصون نمانده است. در طول سال ها ساخت و تولید برنامه 90 بسیاری بر این عقیده بودند یکی از دلایل ماندگاری این برنامه تلویزیونی سلامت تهیه کننده و تیم تولید است و اصولا فردوسی پور به جز مواردی که به گرم شدن برنامه اش مرتبط است و شاید نظر عموم جامعه نباشد در چارچوب های دیگر مراقبت های رسانه ای را رعایت کرده و کمتر کسی در طول این سال ها توانسته ایراد و خللی به برنامه او وارد کند که اگر شرایط غیر از این بود بی شک دشمنان زیادی در انتظار زمین خوردن 90 بودند که این اتفاق هرگز رخ نداد تا عادل تلویزیون ایران کماکان با 90 در اوج بماند.

اخیرا شنیده شده است که شکایتی از اسپانسر برنامه 90 عادل فردوسی پور را نیز به چالش کشیده است.

فرد برنده در مسابقه پیامکی برنامه 90 اعلام کرده است که یک شب بیمارستان بودم و نتوانستم تماسی که از برنامه 90 داشتم را پاسخگو باشم(پدرم بیمار بود) با من تماس گرفتند و گفتند تو برنده شدی، اما حالا می گویند سفر به روسیه بدون بلیط مسابقات جام جهانی است و خودت باید آن را تهیه کنی، یعنی برای هر بازی باید 250 دلار پول بدهم.  من این پول را از کجا باید تهیه می کردم به همین دلیل خواستم که پولش را به من بدهید آنها ادعا کردند مبلغ این سفر 10 میلیون تومان می شود درحالیکه عادل فردوسی پور از 25 میلیون تومان صحبت می کرد وقتی این را گفتم آنها ادعا کردند که ما از اول برای هر نفر 10 میلیون تومان تخمین زده بودیم بقیه اش را از عادل بگیر در آخر هم گفتند بیشتر از سیزده و نیم میلیون تومان به تو نمی دهیم. شماره حسابم را هم گرفتند.

او معتقد است که من بیش از 300 بار در مسابقه پیامکی نود شرکت کرده بودم و اصلا توقع جایزه نداشتم، اما برخورد اسپانسر برنامه نود درست نبود.

چه کسی پاسخگو است؟

سوالی که پیش می آید این است که در صورتی که اسپانسر یک برنامه تلویزیونی دچار بدقولی یا تخلفی شود چه کسی پاسخگو است؟

آیا تهیه کننده برنامه تلویزیونی مسئول تعهدات اسپانسر است؟

آیا بازرگانی تلویزیون بایستی در این خصوص اعلام نظر کند؟

مسئول رسیدگی به شکایات مخاطبان یک برنامه تلویزیونی کدام مرجع سیماست به نظر می رسد گاهی اوقات اسپانسر ها و نحوه ورودشان به برنامه های تلویزیونی نه تنها به کیفیت بلکه به اعتبار صاحبان برنامه و حتی خود تلویزیون لطمه وارد می کنند و این نیازمند رسیدگی است چرا که سلامت فردی مثل عادل فردوسی پور که اصولا دغدغه اش فوتبال و مردم است بر همگان واضح و مبرهن است.

شنیده می شود در خصوص شکایت فرد فوق عادل فردوسی پور شخصا وارد ماجرا شده است تا مشکل این مسافر روسیه را حل کند.

پیروز قهرمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز