«ماه عسل» برای خاندان کاوه

ترویج و تبلیغ خانواده پر جمعیت در سیما

۱۳۹۷/۰۳/۱۱ - ۱۵:۴۵:۵۴
کد خبر: ۷۱۳۴۸۴
ترویج و تبلیغ خانواده پر جمعیت در سیما
احسان علیخانی در پانزدهین برنامه «ماه عسل» میزبان خانواده پر جمعیت ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ احسان علیخانی در پانزدهین برنامه «ماه عسل» میزبان خانواده پر جمعیت ایرانی بود. این خاندان ۱۲۶ نوه و نتیجه و نبیره دارد و جمعیتشان با احتساب عروس و دامادها به ۱۴۶ نفر می‌رسد.

 خانواده‌ای از استان مازندران مهمان ماه عسل بودند

احسان علیخانی در این برنامه با پدر بزرگ ۱۰۵ ساله و مادربزرگ ۹۵ ساله که اهل روستاهای قائمشهر استان مازندران بودند، به گفت‌وگو نشست.

در ابتدای برنامه، علیخانی درباره زندگی آنها سؤال کرد. پدر بزرگ گفت: حدود ۸۰ سال از زندگی مشترک ما می‌گذرد و ثمره آن پنج فرزند (چهار دختر و یک پسر) است.

 مرا حاجی قهار صدا می‌زنند

وی ادامه داد: شغل من کشاورزی است، اما حدود ۵ سال است که کار نکردم. سال ۶۴ به مکه مکرمه رفتم و به همین سبب در محله‌ای که زندگی می‌کنیم مرا حاجی قهار صدا می‌زنند.

در ادامه صحبت‌ها، مادربزرگ نیز گفت: من نیز پا به پای همسرم به کشاورزی مشغول بودم.

«یعقوب» نوه دختری و «امید» نوه پسری خانواده بیشتر از سایر نوه‌ها در کنار پدربزرگ ومادربزرگ‌شان حضور داشتند. آنها در بخشی از برنامه توضیحات تکمیلی درباره زندگی خود و مادربزرگ و پدربزرگشان را بیان کردند.

مهریه همسرم یک مجمع مسی گلدار است

پدربزرگ همچنین درباره روستایی که در آنجا سکونت دارند، گفت: من و همسرم دختر عمه و پسر دایی هستیم و در سال 1317 در روستای کاوه آهنگر با هم ازدواج کردیم و مهریه همسرم یک مجمع مسی گلدار است.

وی ادامه داد: حاج خانم تنها همسر من هستند و به لطف خداوند زندگی ما تا الان حدود ۸۰ سال است که پایدار بوده است.

 حتی یک نوه مجرد هم نداریم

در ادامه این برنامه مادربزرگ درباره تعداد فرزندان خود گفت: ما در حال حاضر چهار دختر و یک پسر به همراه  ۳۶ نوه ،۶۶ نتیجه، ۲۲ نبیره داریم.بزرگترین نوه ۵۳ ساله و کوچکترین نوه ۲۱ساله است و همه آنها ازدواج کردند و حتی یک نوه مجرد هم نداریم.

علیخانی از این جمله تعجب کرد و برنامه ادامه پیدا کرد.

 وساطت پدربزرگ برای ازدواج دو نوه‌اش

علیخانی از پدربزرگ درباره پادرمیانی‌اش در  مسائل ریز و درشتی که در خانواده و بین دخترها و پسرها و نوه‌هایش بوجود آمده سوال کرد و «یعقوب» نوه دختری گفت:  من عاشق دختر خاله‌ام بودم اما دو خانواده راضی نبودند چراکه من سربازی نرفته بودم و کاری هم نداشتم. خیلی معذرت می‌خواهم  باید بگویم ولگرد بودم. تا اینکه با پادرمیانی پدر بزرگم دو خانواده راضی شدند و ما با هم ازدواج کردیم.

در همین حین مطرح شد که برادر خانم که پسر خاله یعقوب هم بوده با این ازدواج مخالف بود، اما بعد ازدواج به این نتیجه رسیده که داماد خوب نعمت است.

 زندگی یعقوب سوژه «ماه عسل» شد

مجری برنامه «ماه عسل» در ادامه با شوخی ضمن اشاره به زندگی یعقوب، گفت: فقط زندگی یعقوب می‌تواند سوژه چند برنامه «ماه عسل» باشد چراکه پروسه ازدواجش سخت بوده است. 

باور نمی‌کردیم مهمان «ماه عسل» شدیم

یکی از اعضای این خانواده گفت: زمانیکه به ماه عسل دعوت شدیم هنوز باور نکرده بودیم که قرار است به ایجا بیاییم. حتی زمانیکه سوار اتوبوس شدیم هم باور نکردیم.

یعقوب در ادامه با تعجب خود از دعوت شدن به این برنامه گفت: من گفتم چرا  ما را سرکار گذاشتید؟ گفتم احسان کجا ما کجا؟ چراکه ماخانواده پر جمعیتی هستیم و حضورمان در این استودیو غیر ممکن به نظر می‌آمد.

 از کنار هم بودن لذت می‌بریم

علیخانی درباره دید و بازدیدهای آنها و رفت و آمدهایشان سوال کرد، یکی از نوه‌ها گفت: پدر بزرگ و مادربزرگم خیلی خوب و مهربان هستند و ما هر هفته ما به منزلشان می‌رویم و از کنار هم بودن لذت می‌بریم.

پدر بزرگ در ادامه صحبت‌های نوه‌اش گفت : ما همه بچه‌ها نوه‌ها و نتیجه‌هایمان را دوست داریم.

گفت‌وگوی علیخانی با نتیجه‌ها

در بخش دوم از این گفت‌وگو علیخانی با نتیجه‌های این پیرزن و پیرمرد صحبت کرد. آنها ۶۶ نتیجه و۲۲ نبیره دارند.

علیخانی با اشاره به عروس این خاندان پرجمعیت گفت: نکته جالب این خاندان این است که عروس یکی از محبوبترین اعضای این خانواده است و همه اصرار کردند تا او هم در این جمع حضور داشته باشد.

عروس خانواده در ادامه بیان داشت: وقتی دور هم جمع می‌شویم من نیز به همراه بقیه اعضای خانواده برایشان غذا می‌پزم.

جذابیت دورهمی خانواده حین پخش مسابقه فوتبال جام جهانی

علیخانی ضمن یادآوری مسابقات فوتبال جام جهانی و با اشاره به دورهمی این خانواده پر جمعیت، با خنده گفت: اگر در جام جهانی شما کنار هم جمع شوید چقدر خوب می‌شود. باید یک نیسان تخمه ژاپنی برایتان بیاوریم. فکر کنید حین برگزاری مسابقه ایران و مراکش کنار هم جمع شوید!  

1527835153_8098076_287

یعقوب هم در پاسخ گفت: آقای علیخانی ما برای بازی تیم نساجی دور هم جمع می‌شویم، تیم ملی که جای خود را دارد!

 خانواده پرجمعیت، سوژه «خندوانه» شدند

وی ادامه داد: به خاطر علاقه قائمشهری‌ها به تیم نساجی، آنها با پرچم نساجی این تیم را تشویق کردند و علیخانی به طرفداران بی شمار این تیم  اشاره کرد.

 علیخانی با اشاره به اینکه این خانواده می‌توانند سوژه خوبی برای برنامه «خندوانه» باشند، گفت: به نظرم  رامبد جوان می‌تواند با این خاندان دو برنامه را پوشش دهد.

برنامه «ماه عسل» به بهانه هشتادمین سالگرد ازدواج این پدربزرگ و مادربزرگ کیک تصویری تدارک دیده بود که توسط پدربزرگ و مادربزرگ بریده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز