در سفر به استان البرز؛

وزیر ارشاد بر نقش اصحاب فرهنگ و هنر در کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۹:۳۳:۲۸
کد خبر: ۷۱۳۶۴۴
وزیر ارشاد بر نقش اصحاب فرهنگ و هنر در کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان البرز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر این استان بر نقش آن ها به اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیدعباس صالحی با بیان این مطلب گفت: استان البرز این ظرفیت را دارد که با حضور اصحاب فرهنگ بتواند به موضوع اشتغال سامان بدهد و از آسیب‌های اجتماعی بکاهد.

وی افزود: استان البرز و شهر کرج دارای ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیاری است و باید آن را غنیمت شمرد. نزدیکی این استان به تهران یک فرصت است و همچنین سبقه تاریخی این استان می تواند به آن ها کمک کند.

صالحی ادامه داد: کرج ظرفیت های خوبی برای اقدامات فرهنگی دارد. در یک سال اخیر فضاهای مناسب‌تری برای سینما ایجاد شد و امروز دارای ٩ سالن سینما است و در کمتر از یک سال و نیم دیگر این میزان به ٢٤ سالن سینما می رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ظرفیت های استان البرز طوری است که بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری می کند و از این امر استقبال خوبی می شود.

صالحی یادآور شد: استان البرز و شهرستان کرج فرصت‌های وسیع سرمایه ‌گذاری را دارد و باید آن را قدر دانست و نباید تنها به دنبال کمک ها و حمایت های دولت بود، در حوزه نشر، کتابخوانی، سینما و تئاتر شهر کرج یک شهر سرمایه‌پذیر است. 

وی افزود: حوزه فرهنگ از چند جهت می‌تواند به استان البرز کمک کند. ایران بدون فرهنگ هیچ است، به غیر از این نگاه در دو زاویه دیگر فرهنگ برای استان البرز مهم است، ابتدا بحث اشتغال است اگر ما می خواهیم به دنبال شغل‌های اندک با بازدهی خوب باشیم باید به سراغ کارهای فرهنگی برویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما می‌توانیم در حوزه مشاغل فرهنگ کارهایی بکنیم. نرخ بیکاری در این استان دو رقمی است و حوزه فرهنگ می‌تواند به اشتغال این استان کمک کند.

صالحی ابراز داشت: باید شغل‌های پایدار و سریع در حوزه فرهنگ تعریف کنیم، این میزان استعداد هنری در استان البرز نشان می‌دهد که می‌توان در بخش‌های کارگروه اشتغال استان بهتر کار کرد، انبوهی از فرصت‌ها در استان البرز به خاطر مهاجرپذیری این استان است.

وی تصریح کرد: اصحاب فرهنگ و هنر می توانند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند. آن ها فضاهای امید و نشاط اجتماعی را ایجاد می‌کنند. باید از سلیقه‌هایی که امید و  نشاط اجتماعی را افزایش می دهند بهره برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: استان البرز می‌تواند استان پیشران در حوزه فرهنگ در همه زوایا باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز