در نشست خبری با رسانه های البرز:

وزیر فرهنگ و ارشاد برضرورت راه اندازی سازمان صنفی رسانه تأکید کرد

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۴:۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۱۳۸۴۱
وزیر فرهنگ و ارشاد برضرورت راه اندازی سازمان صنفی رسانه تأکید کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه راه اندازی سازمان صنفی رسانه یکی از راهکارها برای بهبود وضعیت معیشتی و امنیتی اصحاب مطبوعات است، گفت: مشکل رسانه ای این است که سازمان صنفی در حوزه رسانه نداریم تا بتوان از طریق آن مسایل معیشتی و امنیت شغلی آن ها را هدایت کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سید عباس صالحی روز شنبه در پایان دومین دور از سفر خود به البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان در استانداری البرز با تاکید بر این مطلب افزود: امیدواریم لایحه نظام صنفی رسانه به نقطه مطلوب برسد، چرا که می تواند حمایت ها و فرصت های قابل توجهی را برای خبرنگاران ایجاد کند.

صالحی گفت: در این دولت در معاونت مطبوعاتی اقداماتی برای این منظور آغاز کرده ایم و البته انتقادات و پیشنهاداتی به آن وارد شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در حال انجام کارهایی از جمله بیمه و امنیت شغلی هستیم و برداشت ما این است که سازمان صنفی رسانه می تواند برنامه های رسانه را در حد بهتری پیش ببرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه ها در کل کشور مشکلات خودشان را دارند و انتظار ما از استانداران و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بخش هایی که به حمایت استانی و کشوری نیاز دارد را منعکس و نسبت به برطرف کردن آن ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش های توانمند کردن استان ها، حمایت از رسانه ها است، بیان داشت: هر استانی که فضای رسانه ای آن قوی باشد، نشان از پویایی دارد، بر این اساس هدف ما این است که دغدغه های تمام خبرنگاران را به طور جدی دنبال کنیم که بیمه یکی از آن ها است.

صالحی درباره تامین ارز مورد نیاز کاغذ افزود: برای تامین ارز مورد نیاز کاغذ قول داده شده و ما نیز به اصحاب مطبوعات و نشر این قول را می دهیم تا مشکلی برای واردات کاغذ وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه عده ای از فضای موجود در زمینه ارز برای تعریف قیمت های مختلف در کاغذ سوءاستفاده می کنند، اظهار داشت: با کسانی که بخواهند از این شرایط سوء استفاده کرده و در بازار متلاطم سود بالا کسب کنند، مقابله می شود.

صالحی با اشاره به بیمه اصحاب مطبوعات، خاطرنشان کرد: نگاه دوره قبل این بود که حتما باید کارفرما فرد را بیمه کرده و ما حمایت کنیم، اما اکنون نگاه دیگری وجود دارد که در حال تکمیل است و امیدواریم موضوع  بیمه خبرنگاران را به پیش ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از صاحب نظران دیگر بخش ها نیز باید بهره برد، افزود: نهادهایی که در حوزه فرهنگ عمومی کار می کنند، برای توسعه این بخش باید به یک هم افزایی برسند و یکی از جاهایی که می توانند به این هم افزایی برسند، شورای فرهنگ عمومی است. بنابراین لازم است تا موازی کاری در دستگاه های فرهنگی کاهش یابد.

صالحی به حمایت قضایی از مطبوعات اشاره کرد و گفت: هر رسانه ای که ثبت شده باشد از حمایت های معاونت مطبوعاتی برخوردار خواهد بود، اما این حمایت ها کامل نیست و به دنبال این هستیم تا از رسانه های ثبت شده حمایت های بیشتری در این بخش صورت گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز