«علم‌کوه» به کارگردانی کیوان کیانی پخش می شود

«گنجینه»ای از نخستین فیلم‌های ورزشی پس از انقلاب در شبکه مستند

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۸:۵۴:۴۹
کد خبر: ۷۱۷۲۴۶
«گنجینه»ای از نخستین فیلم‌های ورزشی پس از انقلاب در شبکه مستند
شبکه مستند سیما در هفدهمین قسمت از مجموعه «گنجینه» فیلم «علم‌کوه» به کارگردانی کیوان کیانی را روی آنتن می‌برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حنیف شهپرراد تهیه‌کننده «گنجینه» درباره تازه‌ترین قسمت از این مجموعه گفت: مستند «علم‌کوه» از مجموعه کوه‌های ایران، ساخته کیوان کیانی است که در سال ۶۴ در گروه ورزش شبکه دو ساخته‌شده و به همراه فیلم‌های وارطان آنتانسیان جزو اولین فیلم‌های ورزشی بعد انقلاب به‌حساب می‌آید.

وی افزود: این مستند درباره صعود به قله علم‌کوه در ارتفاعات البرز است. علم‌کوه نام کوهی با ارتفاع قله ۴۸۵۰ متر است که در منطقهٔ تخت سلیمان در استان مازندران واقع شده‌ و بیشتر شهرتش برای دیواره‌ای است که در دامنهٔ شمالی آن واقع است و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره نوردی در ایران است.

این تهیه کننده گفت: «گنجینه» چهارشنبه ۲۳ خرداد ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و تکرار این قسمت پنجشنبه ۲۴ خرداد ساعت ۹ خواهد بود.

سری جدید برنامه «گنجینه» گزیده‌ای از مستندهای کلاسیک ایران و جهان با پخش آثاری از ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، خسرو سینایی، پرویز کیمیاوی، فرهاد ورهرام، محمد تهامی نژاد و... از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مجموعه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد در ۲۶ قسمت حدود یک‌ ساعته تولید شده و غلامعلی افشاریه گفتارمتن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مجموعه هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز